۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۷۵۶۷۲
در حرم مطهر حضرت معصومه؛

طرح تابستانی در پناه بانو ویژه دختران قمی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم از اجرای برنامه‌های تابستانی ویژه دختران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد.
حجت‌الاسلام صادقي آرمان، مدير کل روابط عمومي وامور بين‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان، مدیر کل روابط عمومی وامور بین‌الملل آستان مقدس قم گفت: طرح تابستانی «در پناه بانو»‌ ویژه دختران با هدف بازبینی و بازخوانی هویت دخترانه با توجه به قرآن و منابع شیعی و ارائه دورنمایی از سبک زندگی دختر ایرانی مسلمان و انقلابی در تابستان امسال از سوی اداره امور تبلیغی بانوان آستان در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اجرای این طرح برای سنین کودکان،‌ نوجوانان و جوانان اظهار داشت:‌ در سنین کودکان، این طرح در قالب «هیأت جوانه‌های کریمه» و «جنگ ماه خدا» در رواق کودک در بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.
مدیر کل روابط عمومی وامور بین‌الملل آستان مقدس قم با اشاره به اجرای برنامه جنگ ماه خدا در ماه مبارک رمضان افزود:‌ دراین برنامه که صبح‌ها از ساعت 10 تا 11:30 و بعد‌ از ظهر‌ها از ساعت 14:30 تا 16:30 در حرم مطهر برگزار می‌شود،‌ کودکان در کارگاه هنر نقاشی، رنگ‌آموزی، و کاردستی شرکت می‌کنند.
وی به دیگر برنامه‌های ویژه کودکان اشاره کرد و گفت: برنامه هیأت جوانه‌های کریمه نیز در روزهای شنبه‌، چهارشنبه‌ و جمعه و ایام مناسبتی از ساعت 18:30 تا 21:30 در بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) ویژه دخترخانم‌ها برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام صادقی آرمان درباره طرح در پناه بانو ویژه نوجوانان و جوانان خاطرنشان کرد:‌ این طرح برای گروه سنی نوجوانان و جوانان در دو بخش «هیأت دختران خورشید» و «کارگاه‌های اندیشه» برگزار می‌شود، در هیأت دختران خورشید، با توجه نیازهای مخاطبان، برنامه‌های مناسبتی برای این دو گروه سنی برگزار می‌شود.
وی برگزاری جلسات هیأت دختران خورشید را در قالب سنتی و با رویکرد نوین معرفی کرد و ابراز داشت: قالب سنتی منبر و هیأت در پیوند امر تبلیغ امروز و دیروز بسیار مؤثر است که توجه به نیازمندی‌های معرفتی و معنوی و روانی نسل جوان امروز،‌ امر تبلیغ را مؤثرتر می‌کند.
مدیر کل روابط عمومی وامور بین‌الملل آستان مقدس قم افزود: قالب سنتی با محتوای به روز مورد نیاز در جذب دختران امروز و مادران فردا اهمیت زیادی دارد، از این رو در هیأت دختران خورشید تلاش می‌شود تا با برنامه‌های سخنرانی، مداحی، قرائت، اجرای دکلمه، تواشیح، پخش کلیپ و اجرای مسابقه، آنچه لازم است را از معارف دین برای نوجوانان و جوانان منتقل سازد.
وی درباره طرح کارگاه‌های اندیشه گفت:‌ روح پرسشگر نوجوانان و جوانان همواره در پی یافتن پاسخ‌های منطقی و اصیلی است تا بتواند حقایق فکری و کاربردی لازم برای یافتن آرامشی واقعی و ساختن آینده‌ای بهتر و همچنین یاری به همنوعان و تأثیرگذاری در جامعه و تاریخ را کسب کند.
حجت‌الاسلام صادقی آرمان ادامه داد:‌ در طرح کارگاه‌های فکری و اندیشه‌ای، سؤالاتی از نوجوانان و جوانان مطرح می‌شود و در ادامه با نمایاندن سؤالات خفته در ذهن آنها و ایجاد فضایی صمیمی و تخصصی، نشستی فکری، متعالی و ثمربخش را برایشان به همراه دارد.
مدیر کل روابط عمومی وامور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد:‌ در این کارگاه‌های اندیشه سعی شده تا محوریت برنامه‌ها، پاسخ‌گویی به مسائل و نیازهای دختران نسل امروز باشد./907/د102/ی
ارسال نظرات