۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۷۵۶۷۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مساجد بهترین مکان برای جلوگیری از مهجوریت قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، محیط معنوی مساجد را بهترین مکان برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد باید تلاش کنند تا جلسات تلاوت و تفسیر قرآن در مساجد بیشتر تقویت شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع فعالان فرهنگی مساجد مرکز استان، امام جماعت را مدیر فرهنگی مسجد دانست و گفت: همه فعالیت های مساجد باید با محوریت روحانی فعال در مسجد صورت گیرد.

 

وی از وجود سه هزار مسجد در گیلان خبر داد و با بیان این که مساجد ظرفیت های بالایی در جهت رشد و گسترش معنویت در جامعه دارند، افزود: باید از این ظرفیت های بالقوه در جهت بسط معارف اهل بیت (ع) در نسل جوان بهره گیریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که در حال حاضر 500 مسجد استان دارای کتابخانه است، ادامه داد: باید تلاش کرد تا بستر حضور بیشتر جوانان در مساجد فراهم شود.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که از ظرفیت معنوی همه مساجد استان در ماه مبارک رمضان استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: این ماه پرفیض برنامه های دینی و فرهنگی متنوعی در مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

وی مساجد را پایگاه بسیار مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت مساجد به منظور تقویت فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان استفاده کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که باید از ظرفیت دینی مساجد در همه زمان ها بهره گیریم، گفت: نباید حضور در مساجد تنها به ماه محرم و رمضان خلاصه شود.

 

حجت الاسلام یاری محیط معنوی مساجد را بهترین مکان برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد باید تلاش کنند تا جلسات تلاوت و تفسیر قرآن در مساجد بیشتر تقویت شود.

 

وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی در جهت انس بیشتر با مفاهیم قرآنی دانست و بیان داشت: فهم عمیق کلام الهی با تدبر در قرآن حاصل می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان مساجد را بهترین مکان برای جلوگیری از مهجوریت قرآن دانست و خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه مناسب فرهنگ قرآنی را در همه سطوح جامعه نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که جامعه قرآنی از هر گونه فتنه و انحراف مصون خواهد ماند، بیان داشت: فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآنی بستر انحراف و تباهی را فراهم خواهد کرد.

 

وی همچنین نقش مبلغان دینی در ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه را اثربخش و مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مبلغان باید اصول و مفاهیم قرآنی را با شیوه و کلامی دلنشین و اثرگذار در جامعه تبیین و تشریح کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین نقش محوری مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی را مهم دانست و افزود: مساجد بهترین پایگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و خطر انحراف های فرهنگی دانست.

 

وی مسجد را بهترین مکان انسان‌سازی خواند و گفت: مساجد محل تعاملات اجتماعی و قطب علم و فناوری در جامعه است و باید تاثیرگذاری و نقش کلیدی و محوری مساجد به آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

 

حجت الاسلام یاری اظهارکرد: در دین مبین اسلام محور و کانون همه فعالیت‌ها به مسجد ختم می‌شود و هیچ فعالیت فرهنگی و اجتماعی را نمی‌توان پیدا کرد که در ارتباط با دین باشد اما به مسجد ختم نشود.

 

وی مساجد را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه مسلمانان دانست و گفت: حضور فعال امام جماعت عالم و توانمند در تأثیرگذاری شرکت عموم مردم در مسجد به‌ویژه جوانان و نوجوانان اثرگذار است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که در ماه مبارک رمضان بیش از هزار و 500 مبلغ به مساجد مختلف استان اعزام شدند، گفت: همچنین بیش از سه هزار مسجد در استان پیش از ماه مبارک رمضان با مشارکت قشرهای مختلف مردم با هدایت هیأت امناء‌ مساجد غبارروبی و عطرافشانی شده است.

 

حجت الاسلام یاری، عمده ترین برنامه های تبلیغی در ماه مبارک رمضان را برگزاری نماز جماعت بیان کرد و گفت: برنامه های متنوع دینی و فرهنگی و همچنین برگزاری مراسم احیای شب قدر از دیگر برنامه های روحانیان و مبلغان در ماه مبارک رمضان است.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: علاوه بر این برنامه ها، مبلغان اعزامی نیز در خصوص مهم‌ترین مسائل روز نظیر شعار سال، حماسه سیاسی و اقتصادی و عوامل پیشرفت‌های نظام در سه دهه اخیر روشنگری خواهند کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلام گیلان، ماه رمضان را نماد تزکیه و خودسازی برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور روحانی، امام جماعت همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح مساجد سبب رونق گرفتن برنامه های دینی و فرهنگی می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات