۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۷۵۶۷۸
امام جمعه شبستر:

جوان‌گرایی در مساجد آثار و برکات ارزشمندی به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با رد ادای دین‌گریزی جوانان گفت: استقبال جوانان از برنامه های مساجد در ماه رمضان نشان می دهد که آنان با مساجد بیگانه نیستند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی‌محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در جمع نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فضاسازی معنوی جامعه برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مؤمنان از برکات معرفتی این ماه ضروری است.


وی با بیان این‌که ترویج فضای نشاط معنوی در اماکن مذهبی و مساجد در ماه مبارک رمضان بر عهده روحانیت، متولیان مساجد و امور فرهنگی مذهبی است، تصریح کرد: ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید از فرصت های معنوی و استقبال مردم از برنامه های مساجد در جهت جذب جوانان به محافل مذهبی و مشارکت در فعالیت های مسجدی اهتمام ورزند.


امام جمعه شبستر خواستار همکاری ارگان های فرهنگی و مذهبی به لحاظ سخت افزاری و نرم‌افزاری در اجرای برنامه های معنوی مساجد شد و گفت: برنامه های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و معرفتی ماه مبارک رمضان و همچنین امور تبلیغی مبلغان اعزامی باید با محوریت مساجد باشد، نباید جوانان را با مساجد بیگانه پنداشت.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با رد ادای دین‌گریزی جوانان گفت: استقبال جوانان از برنامه های مساجد در ماه رمضان نشان می دهد که آنان با مساجد بیگانه نیستند، با این حال باید به فکر جذب حداکثری در مساجد بود، جوان‌گرایی در مساجد نیز می تواند آثار و برکات ارزشمندی به دنبال داشته باشد.


وی همچنین خواستار برگزاری جلسات قرائت و تفسیر موضوعی قرآن پس از برگزاری نمازهای جماعت در مساجد شد و افزود: پس از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی متأسفانه هنوز مفاهیم و ارزش های قرآنی در میان برخی از مردم و جوانان مهجور مانده است، غفلت از آموزه های وحیانی قرآن کریم موجب خسران خواهد بود.


حجت الاسلام محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بهره مندی مبلغان اعزامی از فضای وحدت و یکدلی به وجود آمده پس از حماسه سیاسی 24 خرداد شد و اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نشأت گرفته از فضای سالم انتخاباتی و بازخورد لبیک مردم به پیام رهبری بود.


امام جمعه شبستر مردم را پیروز و رژیم صهیونیستی و آمریکا را شکست خوردگان انتخابات اخیر دانست و افزود: نتیجه انتخابات 24 خرداد نشان داد که علیرغم تبلیغات گسترده سوء علیه روحانیت، رابطه میان مردم و روحانیت بسیار عمیق‌تر از آن است که بتوان با رسانه‌های کذایی آن را خدشه‌دار کرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات