۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۷۵۶۸۶
با همکاری 200 مبلغ دینی؛

طرح ضیافت الهی در 374 بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح ضیافت الهی در 374 بقعه متبرکه استان با همکاری بیش از 200 مبلغ دینی خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از اجرای طرح ضیافت الهی در 374 بقعه متبرکه استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان در اماکن متبرکه گیلان آغاز شده است، افزود: تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در امام زادگان و بقاع متبرکه، بهره گیری از ظرفیت این ماه مبارک با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه و امام زادگان به قطب فرهنگی از اهداف اجرای این طرح است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از همکاری حدود 200 مبلغ دینی در اجرای طرح ضیافت الهی در این استان خبر داد و گفت: 46 مبلغ اعزامی از قم و بیش از 150مبلغ بومی در اجرای این طرح همکاری دارند.

 

حجت الاسلام عادلی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان داخلی و بین المللی را از جمله دیگر برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: در این ماه پرفیض ده محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در سطح بقاع شاخص گیلان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان، ترتیل خوانی قرآن کریم، جزء خوانی، مراسم سخنرانی، احیاء شب های قدر، کلاس های تفسیر، خیمه های معرفت در برخی از بقاع شاخص گیلان را از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان دانست.

 

وی با تأکید بر این که باید از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در جهت فرهنگ‌سازی اسلامی نهایت بهره‌وری شود، ادامه داد: مؤلفه‌های معنوی بقاع متبرکه و بارگاه امامزادگان موجب می‌شود تا اقشار مختلف مردم در یک فضای آرامش و آسایش فکری و روحی با بهره گیری از ادعیه و عبادات به منبع فیض الهی متصل خواهند شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه با بیان این که انسان با حضور در بقاع متبرکه به آرامش حقیقی دست خواهد یافت، خاطرنشان کرد: آرامشی حقیقی خواهد بود که با معنویت همراه باشد و این معنویت در جوار امامزادگان حاصل خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام عادلی خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر و برنامه‌ریزی شده با بقاع متبرکه و بهره‌گیری از معارف و آموزه‌های الهی در کنار زیارت، زمینه پالایش روحی، روانی، عاطفی و اخلاقی را فراهم می‌آورد و موجب جهت‌گیری‌های صحیح در زندگی می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، اماکن متبرکه را بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه با سیر جوانان در فضاهای معنوی آنها را به یاد خدا و اهل بیت (ع) می اندازد و از این لحاظ بسیار پرجاذبه و تاثیر گذار است.

 

وی با بیان این که تلفیق معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان و بقاع متبرکه می تواند بستر سعادت و کمال حقیقی انسان را فراهم کند، بیان داشت: معنویت حاصل از بقاع متبرکه می تواند فرصتی مناسب برای خودسازی و تهذیب درون باشد.

 

حجت الاسلام عادلی ماه مبارک رمضان را ماه اندیشیدن به گذشته و تصمیم برای آینده ای سعادتمند دانست و افزود: باید از لحظه لحظه های این ماه با عظمت در جهت کسب معرفت و زدون زشتی ها بهره گیریم./950/ت303/ب

ارسال نظرات