۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۶۹۸

استادسرای حوزه علمیه تبریز احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از احداث یک استادسرا در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز خبر داد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کارهای عمرانی در مدارس علمیه استان به ویژه تبریز در طول سال‌های گذشته بسیار قابل توجه بوده است، چنانکه تعداد مدارس علمیه تبریز نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.


وی با بیان این‌که افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در حوزه های علمیه استان همواره دغدغه اصلی شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بوده است، خاطرنشان کرد: با مساعدت و پیگیری مستمر آیت الله مجتهدشبستری تعداد مدارس علمیه استان افزایش قابل توجهی یافته که حاصل آن افزایش میزان پذیرش طلبه هم در حوزه های علمیه برادران و هم خواهران بوده است.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که درخواست‌های متعددی از سوی ائمه جمعه شهرهاستان‌ها برای احداث مدارس علمیه برا
دران و خواهران صورت گرفته است، گفت: این در حالی است که در مناطقی از استان خیرین با اهدای زمین در راه اندازی مدرسه علمیه مشارکت کرده اند، امروز نهضت بزرگ توسعه مدارس علمیه آذربایجان شرقی آغاز شده است.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از احداث یک مدرسه عملیه دیگر و استادسرای حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز خبر داد و افزود: مکانی برای احداث مدرسه علمیه جدید در تبریز در نظر گرفته شده که در صورت تأمین اعتبارات لازم عملیات احداث این مرکز علوم دینی به زودی آغاز خواهد شد.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که احداث استادسرا در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز در جلسه شورای حوزه عملیه استان مورد تصویب اعضاء قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با احداث این استادسرا شاهد حضور اساتید برجسته و شایسته بومی در تبریز خواهیم بود.


حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال استقبال جوانان برای تحصیل در مدارس علمیه استان افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته است، گفت: سعی شده تا با افزایش میزان استقبال، ظرفیت پذیرش طلبه نیز افزایش یابد، چنانکه ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان در سال گذشته 2 هزار و 500 نفر بود که امسال به 3 هزار و 300 طلبه افزایش یافته است./935/ت303/ب

ارسال نظرات