۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۷۵۷۳۱
با رکود اقتصادی آمریکا و اروپا؛

افت شدید تجارت خارجی چین

خبرگزاری رسا ـ اقتصاد چین نیازمند دستیابی به نرخ رشد سالانه 5/8 درصد است تا بتواند میلیون ها فارغ التحصیل دبیرستانی و دانشگاهی را جذب بازار کار کند.
رکود اقتصاد چين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: بنابر گزارش های سازمان های مالی، تجارت خارجی چین افت کرده است. صادرات این کشور در ماه گذشته میلادی بیش از 3 درصد کم شده است.
به گفته بی بی سی؛ یک سخنگوی گمرک چین گفته است که علت این افت، کاهش تقاضا بوده است. کارشناسان معتقدند افت تجارت خارجی چین، این کشور را وادار کرده است که در دراز مدت وابستگی اش را به صادرات کم تر کند.
همچنین باید گفت رشد اقتصادی چین از 4/10 درصد در سال 2010 به 3/9 درصد در سال 2011 و 8/7 درصد در سال 2012 کاهش یافت. در سه ماهه اول سال 2013 نیز نرخ مذکور تا 7/7 درصد افت پیدا کرده است. تقاضای پایین کشورهای صنعتیِ خریدار کالاهای چینی، موجب افت شاخص سفارشات جدید صادراتی به سطح 6/48 شده است.
قابل ذکر است که اقتصاد چین نیازمند دستیابی به نرخ رشد سالانه 5/8 درصد است تا بتواند میلیون ها فارغ التحصیل دبیرستانی و دانشگاهی را جذب دولتی نماید که مهمترین اولویتش حفظ ثبات اجتماعی به واسطه ممانعت از افت استانداردهای زندگی از طریق کاهش درآمد، تورم فزاینده و یا نرخ بیکاری بالا می باشد./1421/9161/خ

ارسال نظرات