۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۷۵۷۷۱
حجت الاسلام قهرمانی:

رمضان ماه اصلاح و تزکیه نفس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: ماه مبارک رمضان ماه توبه و بازگشت انسان از انحرافات اخلاقی در سایه تقویت بعد معنوی است.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: آمادگی اخلاقی و روحی برای درک معرفت و فضیلت ماه مبارک رمضان اولین شرط ورود به بزرگترین ضیافت الهی است.


وی با بیان این که انسان مومن و روزه دار در ماه ضیافت الهی بر سر خوان نعمات پیامبران الهی است، تصریح کرد: برای حضور و درک هر چه بهتر این ماه انسان باید وجود خود را از تمام پلیدی ها و آلودگی های باطنی و گرفتاری های اخلاقی پاک کند.


حجت الاسلام قهرمانی مهم ترین دستاورد ماه ضیافت الهی را اصلاح و تزکیه نفس عنوان کرد و افزود: رمضان ماه پاکی و طهارت نفس در سایه ارتقا مولفه های ایمان و تقوای الهی است.

 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان که نزول قرآن و ماهی است که شب قدر در آن قرار گرفته است، به طوری که قرآن در این باره می فرماید عبادت شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.


به گفته حجت الاسلام قهرمانی، مقدمات ورود به چنین ماه پر فضیلیتی قطعا عمیق تر است لذا از نگاه روایات دو ماه قبل یعنی ماه رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان حساب می شود.


این مسؤول یاد آورشد: تطهیر از گناهان و استغفار قلبی از دیگر شرایط بهره مندی از معنویت این ماه پرفضیلت است، روزه دار واقعی کسی است که از تمام آلودگی ها خود را برهاند و با توبه واقعی زمینه لازم را برای تقرب به تعالی انسانی فراهم سازد.


وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به قرائت همراه با تدبر کلام الهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: آیات قرانی نازل شده در فضیلت این ماه بیانگر اهمیت وجودی آن است که خداوند نیز در حدیثی خود را پاداش مومن روزه دار می داند.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تدبر عملی در مفاهیم و مضامین کلام الهی عنوان کرد و افزود: لازمه انس و ایجاد ارتباط معنوی تنگاتنگ و پایدار با آیات قرآنی تدبر در مضامین آن است و ماه مبارک رمضان به سبب اینکه فرد از بعد اخلاقی و روحی آمادگی بیشتری دارد بهترین فرصت برای تدبر در قرآن است./936/ت302/ب

ارسال نظرات