۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۷۵۷۹۷

تشکیل پرونده قرآنی برای طلاب مدارس علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از طرح تشکیل پرونده قرآنی برای تمامی طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
انس با قرآن

علی بدری، مسؤول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که این دفتر در سال تحصیلی 91-92 اقدام به ارزیابی قرآنی طلاب سراسر استان در چهار مرحله کرد، اظهار داشت: در مرحله نخست ارزیابی که شامل بیش از 1600 نفر بوده است، طلاب از نظر سواد قرآنی مورد مطالعه قرار گرفتند.


وی خاطرنشان کرد: در این مرحله که مشارکت و همکاری اساتید مبرز قرآنی از قم و استان آذربایجان شرقی صورت گرفت، نیازها و نقاط ضعف و قوت‌ طلاب استان مورد شناسایی قرار گرفت، که نسبت به خروجی این مطالعه و ارزیابی برنامه‌ریزی های لازم در دیگر ایام سال تحصیلی صورت گرفت.


بدری افزود: دومین مرحله این طرح تشکیل پرونده قرآنی برای هر طلبه بود که در آن تمام فعالیت‌ها و سواد قرآنی طلاب درج می‌شود و در هر ترم یا حداکثر بعد از یک سال بار دیگر این طلاب مورد ارزیابی قرار می گیرند تا میزان پیشرفت طلاب و مدارس علمیه سنجیده شود.


وی ادامه داد: بعد از ارزیابی و تشکیل پرونده، باید به دنبال ارائه راه حل برای استفاده از فرصت‌ها و بهتر کردن زمینه‌های قرآنی طلاب برادر بود که این مرحله مهم بعد از اتمام مراحل قبلی در جلسه‌ای با حضور مدیر مرکز برادران استان آذربایجان شرقی و دیگر کادر این مرکز صورت گرفت.


مسؤول دفتر قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که نشر و تبلیغ آموزه های قرآنی به همراه توجه به قرائت، تفسیر، حفظ و مفاهیم قرآن کریم از مهم ترین اهداف طرح ارزیابی قرآنی طلاب سراسر استان بوده است، گفت: با توجه به این که وظیفه اصلی طلاب تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است، باید خود را در تمام جهات قرآنی از روخوانی گرفته تا آخرین سطوح پیشرفته قرآنی پیش ببرند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دیگر فعالیت های این دفتر پرداخت و ادامه داد: تجهیز کامل بخش قرآن و عترت مدارس علمیه استان از حیث وسایل جنبی و منابع مورد نیاز و نرم افزارهای قرآنی اعم از روش تدریس، قرائت، صوت و لحن، تجوید، حفظ و... برای پیشبرد طلاب در زمینه قرآنی از دیگر فعالیت‌های این دفتر است.


مسؤول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی همکاری با مهد قرآن و مؤسسات قرآنی فعال در استان را از دیگر فعالیت‌های این مرکز برشمرد و بیان کرد: ختم دوره‌ای قرآن، برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآنی، دوره‌های تدبر در کلام وحی و طرح تلاوت روزانه یک صفحه‌ از قرآن بعد در مدارس علمیه از دیگر فعالیت‌های این دفتر است./935/ت302/ب

ارسال نظرات