۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۷۵۸۰۸

طرح ارزیابی مدارس علمیه آذربایجان شرقی اجرایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از طرح ارزیابی مدارس علمیه استان در پی بازدید مدیران حوزوی از مدارس علمیه شهرستان ها خبر داد.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مدیران و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در طول سال تحصیلی 91 -92 با حضور در شهرهای مختلف اقدام به بازدید از فعالیت های آموزشی، فرهنگی، قرآنی و اجرایی مدارس علمیه کردند.


وی با بیان این‌که طرح ارزیابی مدارس علمیه استان در پی بازدید مدیران حوزوی از مدارس علمیه شهرستان ها صورت گرفت، خاطرنشان کرد: هم اکنون نمای کلی از سطح کیفی آموزش و پژوهش، تهذیب، تبلیغ، فعالیت های فرهنگی و برنامه های معرفتی مدارس علمیه در دست است که نسبت به برنامه‌ریزی در آینده کمک قابل توجهی خواهد کرد.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به برگزاری المیپاد علمی طلاب منطقه شمال غرب کشور گفت: این طرح نیز در راستای ارزیابی علمی طلاب و سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه استان بود که پس از برگزاری مراحل مدرسه‌ای و استانی، هفته جاری با حضور 30 طلبه منتخب استان در مرحله منطقه ای برگزار شد.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از آغاز دور دوم سفر مدیران حوزوی جهت ارزیابی فعالیت مدارس علمیه شهرستانی خبر داد و گفت: دور دوم سفرها همزمان با سال جدید تحصیلی آغاز می شود، که در این دور مدیران و معاونان حوزه های علمیه خواهران نیز از مدارس علمیه برادران بازدید خواهند کرد.


وی با بیان این‌که نتیجه نظارت بر عملکرد مدارس علمیه شهرستان ها افزایش میانگین معدل تحصیلی طلاب در سال تحصیلی 91-92 نسبت به سال گذشته بوده است، گفت: افزایش تعداد شرکت کننده در آزمون ورودی حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز حاکی از این حقیقت است که حوزه علمیه استان در میان خانواده‌ها شناخته تر شده است.


حجت الاسلام انتظاری در پایان از افزایش ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان به سه هزار و 300 طلبه خبر داد و گفت: از سال تحصیلی جدید پیرو تفاهم‌نامه‌ای که با جامعه المصطفی العالمیه داشته ایم، 120 طلبه غیرایرانی نیز در مدرسه شهید آشتاب تبریز پذیرش و مشغول تحصیل خواهند شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات