۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۷۵۸۷۸
لحظه‌های ماندگار (67)؛

نام نویسی دویست نفر برای عبور از روی مین

خبرگزاری رسا ـ روحانی و آزاده دفاع مقدس گفت: تقاضا برای عبور از روی مین آن قدر از سوی بچه های رزمنده فراوان بود که آشفته بودیم چه کار کنیم؛ چراکه گردان حدود 200 نفر نیرو داشت و همه نیروها برای عبور از روی مین داوطلب شده بودند.
حجت الاسلام و المسلمين جابريان، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام جلال جابریان، آزاده و جانباز روحانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس رشادت ها و ایثارگری های بزرگ و باشکوهی از رزمندگان ایران اسلامی انجام شد که در تاریخ چنین شجاعت و ایثارگری بی سابقه است.

 

این جانباز و آزاده روحانی با بیان این که در جبهه های نبرد حق علیه باطل بسیاری از شهدا را با دست خودم تدفین کردم، ابراز داشت: آخرین سخنی که قبل از شهادت بر لب شهیدان غنچه می انداخت ذکر «صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)» بود و این که می گفتند به حضرت امام خمینی(ره) بگویید که از ما رضایت دارد یا خیر.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که برای کسانی که جان و مال خود را برای آسایش ما فدا کردند چه کار کرده ایم، بیان داشت: در دوران اسارت در اردوگاه موصل در شب شهادت امام علی(ع) پنج نفر از بچه های ایرانی از سوی استخبارات عراق دستگیر شدند و تا کنون جنازه آنها به دست خانواده هایشان نرسیده است و جرم آنها عزاداری برای امام علی(ع) بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در شب های عملیات در میان نیروهای ایرانی غوغایی به پا بود، تصریح کرد: در عملیات رمضان برای این که مسیر برای رزمندگان باز شود، نیاز داشتیم که 10 نفر از نیروهای رزمنده از روی مین عبور و خود را فدای دیگر بچه های رزمنده کنند.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: تقاضا برای عبور از روی مین آن قدر از سوی بچه های رزمنده فراوان بود که آشفته بودیم چه کنیم؛ چراکه گردان حدود 200 نفر نیرو داشت و همه نیروها برای عبور از روی مین داوطلب شده بودند.

 

این آزاده و جانباز روحانی تأکید کرد: فرمانده گردان برای این که حق کسی ضایع نشود مجبور شد نام بچه های رزمنده برای عبور از روی مین را در قرعه کشی قرار دهد و همه گردان برای عبور از روی مین نام نویسی کردند.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: به یقین این اتفاق برای همه جای تعجب داشت، اما این حقیقت رزمندگان ایرانی بود و برای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند.

 

حجت الاسلام جابریان تصریح کرد: آنجا بحث یارانه یا سهام عدالت مطرح نبود، آنجا محلی بود که دست ها و پاها بریده و سر از تن جدا می شد اما چیزی جلودار رزمندگان ایرانی نبود گویا شب زفاف است که این گونه با شوق و اشتیاق به سوی میدان مین می روند.

 

وی با بیان این که فرمانده گردان اسامی همه رزمندگان را برای عبور از روی مین نوشت و برای قرعه کشی آنها در کلاه خود قرار داد، ابراز داشت: فرمانده اسم ده نفر را از کلاه خود بیرون آورد و آنها با شور و اشتیاق عجیبی به سوی مین رفتند و «یالیتنا کنا معکم» اینجا مصداق پیدا کرد.

 

این جانباز و آزاده دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی رزمندگان به سوی مین ها رفتند و ترکش های مین ها آنها را قطعه قطعه می کرد در آخرین لحظات به یکی از رزمنده ها نگاه کردم و در حالی که دست ها و پاهایش از بدن جدا شده بود با صدای نازک و خفیفی فریاد می زد که «بیایید عبور کنید مگر امام زمان(عج) را نمی بینید! به امام خیانت نکنید، عبور کنید.»/9461/ت302/ن

ارسال نظرات