۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۷۵۸۹۶
در نمایشگاه قرآن؛

فیلم‌های جشنواره عمار برای اکران در اختیار مردم قرار داده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول غرفه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن از امکان اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار خبرداد و گفت: صد فیلم‌ برگزیده را در بسته‌های اکران قرار داه‌ایم و فیلم‌ها را مشروط بر این‌که‌ در معرض نمایش و اکران در خانواده‌ها‌، مساجد، حسینه‌ها و در میان افراد جامعه قرار داده و ماهانه گزارش کار به ما دهند در اختیار افراد قرار می‌دهیم.
جشنواره عمار

حسن عابد، مسؤول غرفه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، ابراز داشت: جشواره عمار از سال 89 دقیقا یک سال پس از فتنه 88 آغاز به کار کرد و این جشنواره توسط افراد مذهبی تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از جشنواره عمار این است که افراد مذهبی و متعهد به انقلاب اسلامی که هنر و فیلم سازی را میدانند، فرصتی برای نشان دادن آثار خود داشته باشند، زیرا این افراد انقلابی برای نشان دادن آثار خود در سینما و تلوزیون هیچ راهی برای نفوذ نداشتند.

مسؤول غرفه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این‌که این جشنواره سه سال است که بر گزار شده است، ابراز داشت: در این مدت حدود هزار فیلم به جشنواره رسیده که در سال دوم 320 و در سال سوم 700 تا 800 اثر بیرون داده است و امسال نخستین سال حضور جشنواره در نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.

عابد قرار دادن بسته‌های فروش و اکران فیلم‌های جشنواره عمار را هدف اصلی حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران عنوان کرد و بیان داشت: امسال فیلم‌های منتخب جشنواره را به فروش گذاشتیم و صد فیلم‌ برگزیده را در بسته‌های اکران قرار داده‌ایم که در این طرح، فیلم‌ها را مشروط بر این‌که‌ در معرض نمایش و اکران در خانواده‌ها‌، مساجد، حسینه‌ها و در میان افراد جامعه قرار داده و ماهانه گزارش کار خود را به ما اطلاع دهند، در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در دورترین استان‌ها و نزدیک به 700 نقطه در کشور این فعالیت انجام می‌شود، تأکید کرد: فیلمنامه‌های فرستاده شده به جشنواره عمار در شورای تولید بررسی و پس از تأیید به‌صورت نقدی و تجهیزات تا ساخت فیلم, از آن حمایت می‌شود و بقیه فیلم‌ها هم به‌صورت ساخته شده برای ما ارسال می‌شود.

عابد قالب‌ فیلم‌‌های جشنواره را مستند، انیمیشن، نماهنگ و داستانی عنوان کرد و افزود: فیلم‌های جشنواره با موضوعات جنگ‌ نرم، نقد درون گفتمانی، بیداری اسلامی، تاریخ انقلاب اسلامی و فتنه 88 است.

مسؤل غرفه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همچنین گفت: جشنواره عمار هر ساله در دی‌ماه آغاز به‌کار می‌کند و اختتامیه آن به مناسبت حماسه نهم دی‌ 88، نهم دی ماه هرسال برگزار می‌شود./9598/ت302/ع

ارسال نظرات