۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۷۵۹۲۰
امام جمعه خوی:

انفجار بیروت ریشه در کینه دیرینه استکبار از حزب الله دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به انفجار روز سه شنبه بئر العبد بیروت که منطقه شیعه نشین و متعلق به حزب الله لبنان است گفت: انفجار بیروت ریشه در کینه دیرینه استکبار از حزب الله دارد.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی اظهار داشت: چندین سال است که انفجار و ترور از جمله اقدامات نفرت انگیز استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه ای آنهاست که در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، لبنان و فلسطین به مرحله اجرا در آورده اند.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به انفجار روز سه شنبه بئر العبد بیروت که منطقه شیعه نشین و متعلق به حزب الله لبنان است، افزود: باید ریشه های این اقدامات جنایتکارانه را در کینه دیرینه استکبار از حزب الله لبنان، شکست سیاست های خاورمیانه ای آمریکا، انزوای کامل رژیم صهیونیستی، بیداری اسلامی و پیروزی مقاومت در منطقه جستجو کرد.

 

نقش زبان در هلاکت یا هدایت انسان

 

خطیب جمعه خوی با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی گفت: علمای اخلاق می فرمایند زبان پر برکت ترین عضو بدن و مؤثرترین وسیله اطاعت و هدایت است در عین حال خطرناکترین و پرگناه ترین عضو بدن انسان محسوب می شود تا آنجا که بیش از 30 گناه کبیره همچون دروغ، غیبت، فحش، تهمت، جدال، استهزاء، سخن چینی، افشاء اسرار دیگران از همین عضو کوچک صادر می شود.

 

وی به روایتی از رسول خدا(ص) که می فرمایند « ایمان هیچ بنده ای به راستی نمی گراید مگر اینکه قلبش مستقیم گردد و قلبش مستقیم نمی شود مگر اینکه زبانش درست شود» اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(ع) نیز در این رابطه فرموده است: اگر روزه دار زبانش را حفظ نکند با روزه اش می خواهد چه کند؟

  

سازمان بهزیستی رسالت های سنگینی برعهده دارد

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی در سال 59 از سوی شورای انقلاب گفت: خدمت به محرومان، حمایت از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی سرپرست، معلولان، مبتلایان به بیماری های صعب العلاج و معتادان از جمله رسالت های سنگین این نهاد است.

 

وی با قدردانی از تلاش ها و زحمات خالصانه کادر بهزیستی و سایر مجموعه های وابسته اظهار داشت: از رسول خدا(ص) نقل شده هر کس در ماه رمضان مؤمنی را کمک کند خداوند او را در گذشتن از صراط کمک خواهد کرد و هر کس در این ماه به فریاد غمگینی برسد خداوند او را از وحشت بزرگ قیامت آسوده خواهد ساخت./936/پ203/ب

ارسال نظرات