۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۷۵۹۲۹
امام جمعه گرگان:

17 ساعت روزه داری بی اعتنایی آشکار به هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: هدف از روزه 17 ساعت گرسنگی و تشنگی نیست، نخستین هدف روزه تقوا به معنی بی اعتنایی به هواهای نفسانی و گوش به فرمان او بودن است.
نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان با بیان این که نسیم مغفرت و رحمت الهی در ماه رمضان بر مومنین می وزد، گفت: باید خود را در معرض این نسیم قرار دهیم تا مورد مغفرت، رحمت و لطف الهی قرار بگیریم.

 

وی تصریح کرد: خداوند برای ما تکالیفی قرار داده است که هر کدام از آنها برای خود رمز و رازی دارد، رمز نماز یاد خدا،رمز روزه تقوا و بی اعتنایی به هواهای نفسانی است.

 

وی ادامه داد: هدف از روزه 17 ساعت گرسنگی و تشنگی نیست، نخستین هدف روزه تقوا به معنی بی اعتنایی به هواهای نفسانی و گوش به فرمان او بودن است.

 

به گفته آیت الله نورمفیدی، سلامت جسم و خودسازی اهداف دیگر روزه است و با تمام شدن ماه رمضان باید ببینیم این اهداف چقدر در ما پیاده شده است، اگر فرقی کردیم باید خدا را شکر کنیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به21 تیر روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب از ضروریات دین است و خداوند بانوان را به رعایت حجاب برای مصلحت خود مکلف کرده است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: حجاب برای حفظ شخصیت خانم ها است، زن از لحاظ شخصیت و کمالات انسانی با مرد تفاوت ندارد، حجاب برای تبعیض بین زن و مرد نیست، بلکه برای حفظ شخصیت خود بانوان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز حادثه مسجد گوهرشاد گفت: طاغوت ها می خواهند زن خودنمایی کند و معتقدند، هر چه بیشتر خودنمائی کند، کامل تر است، اما زن ها باید عقل و منطق خود را به کار بگیرند تا اسیر این دیدگاه و تفکر غربی ها و سلطه گران نشوند.

 

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: حادثه مسجد گوهرشاد برای برداشتن حجاب از سر زنان و به دستور رضاخان در خانه خدا و حرم مطهر رضوی رخ داد.

 

وی با اشاره به سالروز کشف جریان کودتای نوژه در سال 1359 گفت: کودتای 28 مرداد در برابر این کودتا بازیچه ای بیش نبود، در جریان نوژه، جماران، بیت امام راحل، محور  و نقطه هدف بودند و بنا بود در تمام کشور مصلا‌ها بمباران شوند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار داشتک شاپور بختیار در پاریس محور اصلی این کودتا بود به منافقین نیز وعده پست های حساس را داده بودند، تخمین زده شده بود در جریان این کودتا تا پنج میلیون نفر را می توانستند به شهادت برسانند و حتی بیانیه کودتا برای رادیو و تلویزیون نیز آماده بود.

 

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: با سران معارض کردستان نیز صحبت شده بود، 20 هواپیما، 60 خلبان و 500 نیروی نظامی آماده بودند تا این کودتا را به سرانجام برسانند، اگر این حادثه اتفاق می افتاد فاجعه ای بزرگ در کشور به وقوع می پیوست.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امیر مؤمنین(ع) گفت: این خطبه اشاره به هدف بعثت نبی مکرم اسلام دارد.

 

وی ادامه داد: هدف از بعثت این بود که مردم به وسیله قرآن به سوی توحید همه جانبه هدایت شوند و از پرستش بت ها نجات یابند.

 

خطیب جمعه گرگان افزود: پرستش بت تنها مختص به آن زمان نبود، الان هم بت پرستی به شیوه ای نوین و جدید وجود دارد و همین که در برابر طاغوتیان و ستمگران سر تعظیم فرود آوری و اطاعت محض آنان را داشته باشی، این خود یک نوع بت پرستی است./950/پ201/س

ارسال نظرات