۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۷۵۹۵۲
آیت الله شبستری:

اعتنا به حقوق و اراده مردم سرنوشت سیاسی مصر را روشن می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که غرب و نظام سلطه به دنبال مصادره انقلاب مصر است، گفت: سرنوشت سیاسی کشور مصر باید با اراده مردم این کشور رقم بخورد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره حوادث اخیر کشور مصر اظهار داشت: نبود رهبری دینی، فاصله گرفتن از مردم، بی‌توجهی به مطالبات عمومی و انحراف از مسیر اصلی انقلاب از عوامل سقوط دولت مرسی بوده است.


وی با بیان این‌که هدف اصلی مردم مصر از انقلاب علیه دیکتاتوری حسنی مبارک، قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و کمک به مردم مظلوم فلسطین بوده است، گفت: در چنین شرایطی محمد مرسی نه تنها روابط مصر با اسرائیل غاصب را قطع نکرد، بلکه روابط با آمریکا و رژیم صهیونیستی را تقویت کرد و تداوم بخشید.


امام جمعه تبریز با اشاره به دخالت آمریکا و مستکبران منطقه‌ای در حوادث اخیر کشور مصر تصریح کرد: مردم مصر باید ضرورت وحدت و همدلی را درک کنند و اجازه ندهند دستان خارجی آتش بیار معرکه شود، ملت مسلمان مصر باید بدانند که غرب و نظام سلطه به دنبال مصادره انقلاب آنان است.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که سرنوشت سیاسی کشور مصر باید با اراده مردم این کشور رقم بخورد، افزود: هرگونه دخالت خارجیان در مسائل داخلی مصر محکوم است، مردم این کشور باید بیش از هر زمان دیگری با بصیرت و هوشیاری نسبت به توطئه های آمریکایی و صهیونیستی برای رهایی از وضعیت موجود تلاش کنند.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب مظهر اسلامیت بوده و جزء فرائض است که بایستی هم از سوی بانوان و هم از سوی آقایان مورد توجه قرار گیرد، در حقیقت حجاب یک تکلیف و باعث استحکام پیوند خانواده و حفظ ارزش زنان در جامعه می‌شود.


وی گسترش بی‌بند و باری و بی‌حجابی در کشورهای اسلامی را سیاست استعماری دشمنان اسلام در عرصه فرهنگی و اعتقادی دانست و گفت: متدینین تحمل بدحجابی در جامعه را ندارند، رسالت امروز همگان امر به معروف و نهی از منکر و البته تذکر لسانی است، ضمن این‌که دستگاه قضایی باید با کسانی که در امر بی‌حجابی عنادورزی می‌کنند برخورد قانونی و قاطع داشته باشد.

 

سفره های تجملی افطاری با اصول اقتصاد مقاومتی منافات دارد 

 

امام جمعه تبریز در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خواستار همدردی با نیازمندان و پرهیز از تشریفات در مهمانی‌ها و سفره های افطاری شد و اظهار داشت: سفره های تجملی افطاری در ماه رمضان با اصول اقتصاد مقاومتی و سیاست های جهاد اقتصادی منافات دارد.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که چشم و هم چشمی و ریخت و پاث در میهمانی‌ها و ضیافت های افطاری به تقوا که هدف نهایی روزه داری است، لطمه می زند، گفت: متمولان جامعه به جای سفره های رنگین افطاری به بستگان با مشارکت در افطاری های عمومی ثواب بیشتری خواهند برد./935/پ201/س

ارسال نظرات