۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۷۶۰۰۰

اردوی جهادی نخبگان علمی چهارمحال و بختیاری به مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی موزه سیار علم و فناوری را از برنامه‌های سال جاری بنیاد نخبگان این استان دانست و گفت: اجرای طرح اردوی جهادی ویژه نخبگان از دیگر برنامه‌های سال جاری است که در صورت مصوب شدن از سوی بنیاد ملی نخبگان در اواخر تابستان سال جاری اجرا خواهد شد.
اردوي جهادي

خداداد پیرعلی، رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری دارای استعدادهای علمی زیادی است و فضای حال حاضر این استان مطلوب است، به طوری که بالغ بر 170 نخبه، استعداد برتر و مخترع  در این استان شناسایی شده است.

 

وی افزود: از این تعداد به انضمام  مخترعان برگزیده سومین جشنواره منطقه کوهرنگ، 61 نفر را مخترعان این استان تشکیل می‌دهند.

پیرعلی راه‌اندازی موزه سیار علم و فناوری را از برنامه‌های سال جاری بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: اجرای طرح اردوی جهادی ویژه نخبگان از دیگر برنامه‌های سال جاری است که در صورت مصوب شدن از سوی بنیاد ملی نخبگان در اواخر تابستان سال جاری اجرا خواهد شد و جوانان نخبه این استان از مناطق محروم استان بازدید خواهند داشت.

وی شرکت نخبگان چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی علم تا عمل را یکی از اولویت‌های سال جاری خود برشمرد و تصریح کرد: سهمیه استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره علم تا عمل تهران 40 طرح است،  در حالی که سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری با 93 طرح در جشنواره شرکت کرد و پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد افزایش یابد.

این مسؤول از اعطای تسهیلات به برگزیدگان کنکور 92 خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی نفرات برتر در کنکور بعد از شناسایی و ارائه مدارک، جزء مخترعان سطح 2 بنیاد قرار می‌گیرند و به آنان مستمری ماهیانه و تسهیلات اعطا می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان  اخذ حقوق ماهیانه را از جمله بیشترین خواسته‌ها و مطالبات نخبگان استان عنوان و تأکید کرد: اکثر جمعیت نخبگان و مخترعان این استان جوان هستند که در حال ادامه تحصیل‌اند؛ بنابراین برای ادامه فعالیت‌های علمی خود نیازمند حمایت مالی هستند.

وی افزود: این بنیاد برای ایجاد فضای مطلوب نخبگان استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر ارائه تسهیلات مالی اقدام به برگزاری کلاس‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی کرده و همیشه آماده دریافت نقطه نظرات نخبگان این استان است./9457/ت302/ب

ارسال نظرات