۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۰۳۷

ویژه برنامه های صدا و سیمای آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان غربی ویژه برنامه های دینی و قرآنی ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
محسن شکرنيا، مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان غربي

محسن شکرنیا، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه در تشریح برنامه‌های دینی و قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان به پخش زنده مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم به مدت سی روز برای نخستین بار از مرکز صدا و سیمای استان اشاره کرد.

 

 

وی با بیان اینکه پخش مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم از شهرهای خوی و میاندوآب نیز در همین راستا انجام می‌گیرد، تصریح کرد: صدا و سیمای استان برای بهره‌مندی هر چه بیشتر روزه داران برنامه های متعدد و متنوع را در نوبت پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های استانی قرار داده است.

 

شکرنیا اعلام کرد: "سحر زمزمه سی" عنوان ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان است که با هدف ارشادی ، تربیتی در وقت ملکوتی سحر به تعداد 30 برنامه  45 دقیقه ای بااجرای حمید گردشکنان از شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش می شود.

 

وی ادامه داد: این ویژه برنامه ی معارفی با آیتم هایی چون پلاتو ، مباحث مذهبی و کارشناسی، حدیث خوبان، سخنان بزرگان، نیایش، دعای سحر، احادیث و برداشتی ادبی از دعای ابوحمزه ثمالی می کوشد فیوضات و آثار و برکات این ماه مبارک از جمله سحرخیزی، دعا، شب زنده داری را با حضور کارشناسان مذهبی برای روزه داران تبیین کند.

 

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی گفت: از اهداف این برنامه می توان به ارتقای معرفت دینی، ارتقای آگاهی های عمومی نسبت به تکالیف شرعی به ویژه جوانان اشاره کرد.

 

به گفته شکرنیا، برنامه زنده " رحمت آیی" عنوان ویژه برنامه ای است که در لحظات افطار  به تعداد 30 برنامه 60 دقیقه ای با هدف فراهم کردن لحظات معنوی برای روزه داران بصورت زنده از سیمای آذربایجان غربی پخش خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه با آیتم هایی همچون پلاتو ، مسابقه پیامکی، گزارش، آداب و رسوم رمضان، مباحث کارشناسی، گزارش از سرای سالمندان و مراکز درمانی، یک آیه یک تفسیر، ائورک سوزو، برگی از صحیفه سجادیه، گزارش از شهرستانها سعی در آشنا کردن مخاطب بویژه نسل جوان با مفاهیم دینی، فضیلت ها و برکات ماه مبارک رمضان و بررسی محتوای دعای روز و آداب و رسوم این ماه در استان دارد.

 

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان در ادامه به برنامه های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان غربی اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های خوش گلدین باهار بصورت زنده و آیدین سحر لر بصورت تولیدی هر روز از این شبکه پخش خواهد شد.

 

شکرنیا ادامه داد: برنامه ترکیبی نمایشی " خوش گلدین باهار " ویژه افطار ماه مبارک رمضان است که به مدت 100 دقیقه در دو بخش قبل و بعد اذان مغرب بصورت زنده پخش می شود.

 

وی گفت: این ویژه برنامه دارای آیتم های متنوع همچون کارشناس، گزارش حضور در میان خیرین این ماه و افراد تحت موسسات خیریه، مصاحبه، تواشیح، بخش مستند رادیویی، آنونس های تبلیغی و اطلاع رسانی، سلسله بحث های اخلاقی و قطعات نمایشی باموضوع رمضان است.

 

شکرنیا ، " آیدین سحرلر" را عنوان دیگر برنامه شبکه صدای مرکز آذربایجان غربی اعلام کرد که با هدف آشنایی مخاطبان با فضایل و آداب ماه مبارک رمضان و همچنین ایجاد فضای معنوی و روح بخش این ماه در وقت سحر به مدت 90 دقیقه به فضایل و آداب ماه رمضان،احادیث و روایات مربوط به این ماه، طرح سیره ی معصومین (ع) می پردازد.

 

وی همچنین تاکید کرد: پخش سخنرانی‌های مساجد بومی در ماه مبارک رمضان با عنوان "شب‌های رمضان" در تلویزیون، توجه به شهرستانها و برنامه‌های سایر مناطق و پوشش فعالیت‌های شاخص نهادهای فرهنگی در ماه ضیافت الهی از اولویت های رسانه استانی در ماه ضیافت الهی عنوان کرد.

 

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی در پایان اضافه کرد: رسانه استانی در این ایام به مقوله احسان و اطعام نیازمندان، توجه به مستمندان، ترویج سنت حسنه افطاری توجه ویژه‌ای در برنامه‌های خود دارد.

 

شکرنیا خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان و سیاست های افق رسانه امیدواریم برنامه‌های در نظر گرفته شده به نیازهای مخاطبان استانی پاسخ گفته و رضایت آنان را جلب کند. /936/د101/ب

ارسال نظرات