۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۷۶۰۵۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

غفران الهی مهم‎ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که مهم‎ترین دستاورد ماه مبارک رمضان باید غفران باشد، گفت: روزه تنها روزه شکم نیست، بلکه اگر می خواهید روزه درست بگیرید باید شکم و جوارح و دل و فکر شما هم روزه باشد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، امروز در کلاس اخلاق ویژه سپاهیان و بسیجیان این استان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تأکید بر توجه همگانی به محتوای غنی این ماه، اظهار داشت: بکوشیم از این ماه عزیز نهایت بهره را ببریم چراکه می خواهیم نقش پاسداری از اسلام را ایفا کنیم و به یفین پاسداری از اسلام جز با پاسدار درست بودن امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام پاسدار بودن و پاسداری کردن را دو مقوله متفاوت از هم بیان کرد و گفت: شرط به کمال واقعی رسیدن در مؤمن پاک بودن است و مؤمن پاک هم آن است که به ارزش های اسلامی، فروع و اصول دین پایبند باشد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به تشریح فرازهایی از خطبه شعبانیه پرداخت و اذعان داشت: نگاه های متفاوتی به این خطبه وجود دارد، نگاه نخستین نگاه ترجمه ای است که تنها به ترجمه لغات بسنده می شود و نگاه دیگر، نگاه تجزیه و تحلیل حروف و کلمات است که این نوع نگاه مد نظر ما است.
امام جمعه شهرکرد سؤال پرسیدن را یکی از بایدهای زندگی انسان بیان کرد و گفت: سؤال کردن اقتضای خداوند و نزول برکات و کلید بهشت و پاسدار دین شدن است.
رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که سؤال کردن به معنای خواستن و گدایی است تصریح کرد: انسان باید در درجه نخست، احساس فقر کند، فقیر هم باشد و سپس گدایی کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که انسان تنها باید از خدا بخواهد نه کس دیگری، اظهار داشت: از آن جایی که فقط خداست که به انسان عظت، آبرو و رشد می دهد؛ بنابراین سراغ غیر خدا رفتن یعنی نابود شدن.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با تأکید بر این که نیات باید صادقانه باشد، افزود: صداقت یکی از ویژگی های بارز انسان مؤمن است و تا راستگویی نباشد، ایمان کامل شکل نمی گیرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری روزه در ماه رمضان را توفیق الهی دانست و بیان داشت: روزه تنها روزه شکم نیست، بلکه اگر می خواهید روزه درست بگیرید باید شکم و جوارح و دل و فکر شما هم روزه باشد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شقاوت را بدترین دستاورد برای انسان بیان کرد و ادامه داد: کمترین مرحله شقاوت بدبختی است و شقی آن کس است که در این ماه نورانی از داده های خداوند متعال نهایت استفاده را نبرد.
وی با تأکید بر این که مهم‎ترین دستاورد ماه مبارک رمضان باید غفران باشد، خاطرنشان کرد: رابطه صادقانه با پروردگار، رمز رستگاری، بصیرت و دشمن ستیزی است./9457/پ202/س
ارسال نظرات