۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۷۶۰۷۱

نوجوان کاشانی در 10 ماه حافظ کل قرآن شد

خبرگزاری رسا‌ ـ مدیر موسسه امیرالمومنین شهرستان کاشان گفت: نوجوان 12 ساله کاشانی از سوی موسسه امیرالمومنین (ع) شهرستان کاشان در مدت 10 ماه، موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.
امير کريم طاهري نوجوان کاشاني حافظ کل قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام حسن‌زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: امیر کریم طاهری نوجوان 12 ساله کاشانی،  قرآن آموز موسسه قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) شهرستان کاشان که حفظ قرآن را در قالب طرح یکساله تحفیظی91-92 از مهرماه سال گذشته آغاز کرده بود بعد از گذشت 10 ماه در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن حافظ کل قرآن کریم شد.

وی افزود: امیر کریم طاهری دانش آموز پایه ششم ابتدایی با وجود اینکه برای حضور در طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم از مرخصی تحصیلی استفاده کرده بود ضمن قبولی با معدل 19:50 در امتحانات خردادماه مدارس موفق به حفظ کل قرآن کریم نیز شد.

در ادامه این مراسم امیر کریم طاهری، درباره چگونه حفظ یکساله قرآن کریم گفت: تابستان سال گذشته در کلاس حفظ جزء 30 مسجد جامع طاهرآباد که به مربیگری مهدی کهکی برگزار می شد شرکت کردم که حفظ قرآن من را مطلوب دانسته و  برای حفظ کل قرآن به موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان برای شرکت در طرح های یک ساله قرآن در این موسسه مراجعه کردم.

این نوجوان حافظ کل قرآن معتقد است، حفظ قرآن، انس با قرآن را به همراه دارد و سپس فهم قرآن را به دنبال دارد که همه این موضوعات مقدمه ای برای عمل به قرآن است.

امیر کریم طاهری 12 ساله که مرتضی عبادی را استاد حفظ قرآن خود می داند و در زمینه محفوظات روزانه خود در طرح تخصصی حفظ یکساله گفت: روزانه 3 صفحه و به طور میانگین ماهی 3 جزء از قرآن کریم را حفظ می کردم  و در 17 تیرماه و با حفظ سوره مرسلات حفظ کل قرآن را  به پایان رساندم.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که با کدام آیه قرآن بیشتر انس دارد، گفت:  آیه 25 سوره مبارکه نور «الله نور السموات و الارض...» که آیه پر معنی است و بسیار می‌شود از آن یاد گرفت. وی هم اکنون در حال تثبیت محفوظات خود است.

این نوجوان کاشانی حافظ کل قرآن، اردوی زیارتی به مشهد مقدس به همراه حافظان قرآن را بهترین خاطره خود و از دوران حفظ یکساله اش می داند.

گفتنی است مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال 1382 شروع که تاکنون مفتخر به تربیت 24 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از40 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است.

همچنین این موسسه موفق به تربیت 300 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن نزدیک به 1500 عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است./939/پ202/ب

ارسال نظرات