۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۷۶۰۷۵
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه:

تبیین و انتقال صحیح مفاهیم دینی اصلی ترین وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور، اصلی ترین وظیفه مبلغان دینی به ویژه در ماه مبارک رمضان را رساندن پیام قرآن و معصومین به مردم دانست و اظهار داشت: روحانیان باید با کلامشان معنویت را به جامعه هدیه کنند.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه کشور

حجت الاسلام محمود ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، پیام قرآن و چهارده معصوم(ع) را کلامی همراه با فطرت و عقل عنوان کرد و افزود: تبیین و انتقال درست این مفاهیم ارزشمند از سوی مبلغان و روحانیان در ایام ماه میهمانی خدا بایسته های معنوی را به مردم منتقل می کند.

 

وی افزود: اگر مردم محاسن کلام معصومین را بدانند بیش از پیش بسوی دین جذب می شوند. مبلغان و روحانیان باید آنچه واقعیت کلام نورانی معصومین و ائمه اطهار(ع) است، خالی از همه خرافه ها و مسائل جنبی، یا به تعبیر امام راحل همان اسلام ناب محمدی را به مردم عرضه کنند.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این که مبلغان نباید با مسائل روز بیگانه باشند، گفت: امروز دشمنان راه های مختلفی را برای منحرف کردن مردم و جوانان ما در پیش گرفته اند و روحانیان و طلاب باید این مسائل را رصد و کارشناسی کنند و به جامعه آگاهی دهند.

 

حجت الاسلام ملک دار با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اضافه کرد: مبلغان دین و ارزش های اسلامی بدانند که باید در عمل نشان دهیم که سخنگوی اسلام هستیم و آنچه می گوییم را در مرحله اول خود عمل کنیم ابتدا خود را بسازیم و سپس مردم را به دین، اخلاق و راه معصومین دعوت کنیم.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور در ادامه این گفت و گو با اشاره به شروع کار رییس جمهور منتخب و دولت یازدهم در آینده نزدیک گفت: انتخاب یک روحانی به عنوان رییس جمهور از سوی ملت نشان داد که اعتقاد دینی و اعتماد مردم به روحانیت پابرجا است.

 

حجت الاسلام محمود ملک دار اضافه کرد: رییس جمهور منتخب باید قدردان اعتماد مردم به خود و روحانیت باشد و با حرکت مطابق شعار انتخاباتی خود بر مسیر اعتدال از سپردن مسؤولیت به افراد تندرو بپرهیزد و از نیروهایی استفاده کند که هدفشان خدمت به مردم و نظام و راهشان همراهی با ولایت باشد.

 

وی تاکید کرد: مردم در میان کاندیداها فردی را برگزیدند که لباس روحانی برتن دارد و دست پرورده حوزه علمیه است و این مطلب نشان می دهد که ملت ما علیرغم همه فشارها و مشکلات معیشتی نگاه و حساسیت ویژه ای به مسائل اعتقادی و فرهنگی جامعه دارند./977/ت302/ش

ارسال نظرات