۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۷۶۰۸۳
آیت الله شبستری:

فیس‌بوک نسل جوان را با بحران هویتی روبه رو می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز نسبت به استفاده روزافزون نوجوانان و جوانان از شبکه های اجتماعی در فضای سایبری هشدار داد و گفت: بحران هویتی نسل آینده را تهدید می کند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار بانوان نخبه و فرهیخته استان، اظهار داشت: با گسترش ارتباطات، رسانه‌های گروهی و شبکه های ماهواره‌ای و اجتماعی، دشمنان با فناوری های نوین درصدد مقابله با فرهنگ عفاف و حجاب هستند.


وی نسبت به خطر استفاده از شبکه های ماهواره ای و پایگاه‌های اینترنتی مبتذل در جوامع اسلامی هشدار داد و خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک با ترویج بی بند و باری‌های جنسی و دوستی دختر و پسر، نوجوانان و جوانان را در معرض خطر قرار داده اند.


نماینده خبرگان رهبری استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در فضای مجازی به ویژه در دوران حساس تربیتی فرزندان را سبب بروز بحران هویتی در نسل آینده دانست و گفت: شبکه های ماهواره و اینترنتی با ترویج فرهنگ بی بند و باری، روح و جان جوانان را تسخیر کرده و این قشر از جامعه نمی‌توانند از حریم شرف، انسانیت، دین و مملکت پاسداری کنند.


وی با تشریح برخی از توطئه های فرهنگی غرب علیه جوامع اسلامی و مسلمانان خاطرنشان کرد: هجمه غربی به حجاب و پوشش زنان ایرانی بی سابقه و با برنامه ریزی درازمدت همراه است، غرب اسلام ستیزی را بهترین راه ایجاد سلطه بر ایران می داند و یکی از راه‌های سلطه بی‌هویت کردن بانوان است.


امام جمعه تبربز رعایت حجاب و عفاف را لازمه سعادت جامعه و کنترل امیال نفسانی عنوان کرد و افزود: استحکام بنیادهای خانواده و کاهش آمار طلاق از دیگر فواید رعایت حجاب و عفاف است، باید دانست که عفاف به معنی حفاظت از انحرافات اخلاقی و جنسی است، فلسفه حجاب نیز حفظ کرامت زن است.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که عفت تنها برای زنان نیست، بلکه برای مردان هم ضروری است، گفت: اگر فرهنگ عریانی غرب در جامعه رواج یابد، امنیت اخلاقی و اجتماعی از جامعه رخت بر می بندد، اگر امروز شاهد تزلزل بنیان خانواده در برخی خانواده های غیرمتعهد هستیم، نشأت گرفته از بی توجهی به مسائل شرعی است.


وی تجمل‌گرایی، اشرافی‌گری، چشم و هم‌چشمی، خواسته های نامعقول و زیاده‌خواهی را از عوامل کاهش ازدواج در جامعه دانست و تصریح کرد: امیدارم دولت جدید با برنامه ریزی بهتر بتواند موانع ازدواج جوانان را برطرف کند، چراکه اسلام با سفارش به امر ازدواج بهترین راه حل کنترل امیال نفسانی را نشان داده است./935/پ203/س

ارسال نظرات