۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۷۶۱۴۲

مراسم تجلیل از مرد تقوا و تدبیر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم نکوداشت دکتر غلامعلی حداد عادل با عنوان تجلیل از مرد تقوا و تدبیر با حضور شخصت‌های فرهنگی و سیاسی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
تجليل از مرد تقوا و تدبير تجليل از مرد تقوا و تدبير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت دکتر غلامعلی حداد عادل با عنوان تجلیل از مرد تقوا و تدبیر پیش از ظهر امروز شبه بیست و دوم تیرماه با حضور شخصت‌های فرهنگی و سیاسی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم دکتر حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات اظهار داشت: حضور باشکوه و پرمعنای مردم در انتخابات که حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری بود، آنچه که دوستان خدا و نه آنچه دشمنان می‌خواستند را محقق کرد.
 
وی نظم و قانون‌پذیری مردم ایران در انتخابات را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: ‌آرامش در انتخابات در عین رقابت‌ها پیام و معنا داشت چرا که در مقایسه با کشورهای اطراف ما می‌بینیم که در جریان انتخابات چه اتفاقاتی می‌افتد.
ملت رفتار دوگانه برخی افراد را از یاد نمی برد
حداد عادل با بیان اینکه با وجود کمتر از 300 هزار رای این امکان وجود داشت که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در 29 خرداد سال 88 فرمودند جمهوری اسلامی اهل تقلب در آرای مردم نیست و رای مردم را حق‌الناس می‌داند از این رو این افتخاری برای نظام و مردمی است که با اعتقادات و خون فرزندان خود آن را به وجود آوردند.
نماینده مردم تهران در مجلس به تهمت تقلب فتنه‌گران در سال 88 و جفای آنها در حق ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: ملت رفتار دوگانه آنها را فراموش نخواهد کرد.
حدادعادل با تشکر از حاضرین در مراسم گفت: از یکایک شما که با بذل لطف بنده را در این جمع سرافراز کرده‌اید تشکر می‌کنم. روحانیت محترم، علمای دین، وزرا، نمایندگان مجلس و صاحبان جراید، اهل رسانه و مسئولان کشور، جوانان و همه و همه حاضرین سپاسگزاری می‌کنم و به خصوص مادر گرانقدرم تشکر می‌کنم.
عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام گفت: کسانی که در سال 88 این نظام را متهم به تقلب کردند در حق این کشور جفا کردند. نمی‌گویم ملت آنها را نمی‌بخشد اما باید بگویم کسانی که در سال 88 یک موضع و در سال 92 موضع متفاوتی گرفتند خیانتی به ملت کردند که این رفتار دوگانه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.
حدادعادل با اشاره به تاکید بر مواضع اصولی اصولگرایان در ادامه راه گفت: حدود 18 سال پیش یک بار در شبی خدمت مقام معظم رهبری بودم و با ایشان در کتابخانه شخصی آقا قدم می‌زدیم ایشان در ضمن صحبت‌هایمان گفتند ارزش انسان‌ها به اندازه‌‌ای است که از حق دفاع می‌کنند. طبق این صحبت رهبری بنده فکر می‌کنم همه سیاسیون باید از دینی بودن و اسلامی بودن حکومت دفاع کنند و این نکته مهمی است ما باید در مقابل سکولاریسم بایستیم و بدانیم درد بزرگ جهان امروز درد بی‌دینی و بی‌اخلاقی است. در دنیا امروز هیچ وسیله‌ای برای براندازی حکومت‌‌های ظالم و سلطه‌گر به اندازه دین وجود ندارد.
وی با اشاره به وضعیت مصر تاکید کرد: زمانی که مرسی آمد و جانشین آن نامبارک شد همان ابتدا با اسرائیل رابطه برقرار کرد و سفیری هم به تلاویو فرستاد او تغییری در معاهده کمپ‌دیوید ایجاد نکرد و به جای رابطه با ایران رابطه‌اش را با اسرائیل و آمریکا حفظ کرد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه تاکید کرد: او همه این کارها را انجام داد تا از شر آمریکا مصون بماند اما این اتفاق نیفتاد چون مرسی به نام اسلام روی کار آمده بود و منتخب مردم بود. همین برای آمریکا قابل تحمل نبود و مرسی با یک کودتا از حکومت کنار رفت.
وی همچنین تاکید کرد: کلمه صدق در قرآن بارها تکرار شده و صداقت هم در اخلاق فردی و هم عالم سیاست بسیار مهم است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر حمایت از مشی اعتدالی رئیس‌جمهور منتخب گفت: همانطور که در ملاقات حضوری با روحانی پیروزی او را تبریک گفتم باز هم به او تبریک می‌گویم و همچنین حمایتم را از ایشان اعلام می‌کنم. روحانی خودش را اعتدال‌گرا و مستقل معرفی کرده و ما از این اعتدال و بینش اعتدالی حمایت می‌کنیم.
وی افزود: ما کشور را محتاج آرامش و همدلی می‌دانیم و معتقدیم آرامش به وجود آمده باید حفظ شود در این راه همه مسئولیم و مسئولیت رسانه‌ها در این راه بیشتر است.
حدادعادل در پایان تاکید کرد: از همین جا آمادگی همکاری با دولت آینده را در تمامی موارد اعلام می‌کنیم و معتقدیم همه باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم. رهبری برای کشورمان ارزش اساسی دارد و تمام خوبی‌های مد نظر ما را به صورت یکجا دارند.
در این مراسم آیت‌الله روح‌الله قرهی، متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) ابراز داشت: صورت ظاهری این مراسم تجلیل از فرد و آن هم برادر عزیز دکترحداد عادل است اما در حقیقت تجلیل از اخلاق از اخلاق و کردار الهی است.
وی ادب و اطاعت را دو خصلت مردان متخلق به اخلاق الهی در بیان آیت‌الله مرعشی نجفی عنوان کرد و با اشاره به این‌که دکتر حداد عادل دارای این دو خصلت است، بیان داشت: اولیای الهی فرمودند مردان متخلق به اخلاق الهی خودنگر نیستند، لذا بیان کردند که هرکس ولو به لحظه‌ای تصور کند کسی شده است، همان لحظه، لحظه سقوط او است و دکتر خداد عادل خودنگری نکرد.
آیت‎‌الله قرهی ابراز داشت: برخی می‌گویند سردار هم نیاز داریم، سردار را خود انسان به خودش نمی‌دهد، اعطا و ارتقای این به دست فرماندهی است و ما باید سرباز امام زمان(عج) باشیم تا اگر خودش عنایت کند.
حداد در دفاع از نظام و احترام به ارزش های ملت دچار محافظه کاری نشد
همچنبن دکتر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در این مراسم با اشاره به این‌که شاید بتوان تلاش دکتر حداد عادل را در سه محور اصلی قرار داد، گفت: محور اول تلاشی است که دکتر حداد عادل در احترام به بزرگان این سرزمین داشتند و محور دوم که او همت گمارد و تلاش کرد تا مورد احترام باشد، علم، ادب و دانش این کشور است.
وی افزود: تلاش مجاهدانه دکتر حداد عادل برای احترام و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاعی که با تمام وجود از ارزش‌های نظام هم اسلامیت و هم جمهوریت داشت، نشان داد که با تمام وجود برای اسلامیت و جمهوریت نظام احترام قائل است.
دکتر جلیلی بیان داشت: وقتی در فتنه 88 کسانی جمهوریت نظام را منکر شدند و با تمام وجود آراء مردم را وتو کردند، دکتر حداد عادل در احترام به ارزش‌های ملت دچار محافظه کاری نشد.
بر اساس این گزارش حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در این مراسم با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که نقشه راه را در اختیار نداشته باشند، گمراه می‌شوند و یا به بیراهه می‌روند، ابراز داشت: از ویژگی‌های دکتر حدادعادل این بود که به تقشه راه توجه داشت.
وی ابراز داشت: فکر می‌کنم یکی از با اهمیت‌ترین و مثال زدنی‌ترین برخوردهای دکتر حداد عادل، برخوردی بود که در ماجرای فتنه آمریکایی اسراییلی 88 کرد؛ در آن فتنه همه آمده بودند، آمریکا، انگلیس، اسراییل، فرانسه، شیوخ عیاش کشورهای عربی و گروه‌ها و جریانات تروریستی بد نام و بد سابقه همه آمده بودند اما خیلی‌ها از دفاع پا پیش کشیدند.
مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به انتخابات اخیر و نتیجه آن تأکید کرد: الحمدلله سقف نظام که رهبری است، سر جایشان هستند و چشم کف نظام که توده‌های مردم هستند، به رهبری دوخت شده است و پس از انتخابات هم تمامی عزیران از کاندیداها به دیدار کاندیدای پیروز رفتند و اعلام حمایت کردند و حمایشان هم واقعی است.
جامعه به الگوهایی همچون دکتر حداد نیاز دارد
همجنین دکتر نبوی، مدیر مسؤول روزنامه رسالت با تأکید بر این‌که شخصیت سیاسی دکتر حداد عادل الگویی است که جامعه ما به آن نیاز دارد، اظهار داشت: فرهنگی باید در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و مسائل اجتماعی غالب باشد و وقتی اینطور شد، می‌توانیم بگوییم سیاست اسلامی است و دکتر حداد عادل یک چنین سیاستمداری است.
وی با اشاره به این‌که حداد عادل شخصیتی فرهنگی، دینی و انقلابی دارد و در عموم فعالیت‌های او در طول تاریخ این مشاهده می‌شود، گفت: حداد عادل در مجلس ششم اینگونه می‌ایستد و از حق دفاع می‌کند، در مجلس هفتم ریاست عالمانه و ادیبانه او، در فتنه 88 آنگونه دفاع می‌کند.
حداد در جهت گیری ها به فرمان رهبری توجه داشت
در این مراسم حجت‌الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلا‌می حداد عادل را دارای شخصیت اخلاقی، دینی، انقلابی و ولایتمدار خواند و بیان داشت: قدرت و سیاست خیلی‌ها را به‌طرف خود جلب می‌کند؛ قدرت و سیاست در اسلام به‌عنوان یک وظیفه و تکلیف است.
وی با اشاره به این‌که مواضع دقیق دکتر حداد عادل در طول زمان برای من درس بود، افزود: حداد عادل در نقشه جامع علمی کشور، مهندسی فرهنگ و ریز مسائلی که به فرهنگ به آن ربط دارد، وارد می‌شوند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: جهت‌گیری‌هایی که نگاه به فرمان رهبری داشته باشد را بنده در دکتر حداد عادل دیدم.
وی با تأکید بر این‌که امروز انقلاب اسلامی با فراز و فرودها در نقطه‌ای قرار دارد که باید مثلث اصل انقلاب اسلامی، رهبری و مردم فهیم را پاس بداریم، ابراز داشت: به نسل سوم و نسل بعدی می‌گویم که به‌دنبال چنین افرادی باشید که تضمین راه است.
حداد عادل مصداق آرامش آفرینی است
لازم به‌ذکر است دکتر محمد حسین صفار هرندی در این مراسم ابراز داشت: به دکتر حداد عادل تبریک می‌گویم زیرا دل‌هایی را به دست آورد که به‌راحتی به دست نمی‌آید؛ اهل رسانه بسیار مشکل پسند و بیشتر آسیب شناس هستند.
وی گفت: حداد عادل را باید به‌واسطه هدایت‌ کردن مجموعه اقداماتی که موجب باروری حوزه فرهنگ شده و داشتن روحایت نرم و لطیفی که در مسؤولیت‌های سخت و سنگین داشتند، ستایش کنیم.
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: دکتر حداد عادل مصداق آرامش آفرینی است.
همچنین حجت‌الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
شایان ذکر است در این مراسم از دکتر حداد عادل با حضور شخصت‌های فرهنگی و سیاسی تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.
گفتنی است در این مراسم افزون بر سخنرانان ذکر شده، حجت‌الاسلام دعایی، علیرضا زاکانی، حسین فدایی، الیاس نادران، دکتر مرندی، مهندس مهدی چمران، فروزنده معاون نیروی انسانی رییس جمهور، قلی زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم، سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر، حضور داشتند.
این گزارش می‌افزاید مراسم نکوداشت دکتر غلامعلی حداد عادل از سوی اهالی رسانه، جنبش‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشگاهی برگزار شد./956/پ201/ج

 

ارسال نظرات