۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۷۶۱۴۶

طالبان در سوریه پایگاه تاسیس می کند

خبرگزاری رسا ـ یک مقام ارشد گروهک تروریستی طالبان اعلام کرد، در تدارک ایجاد یک پایگاه نظامی در سوریه است.
طالبان در سوريه پايگاه تاسيس مي کند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی صدای آمریکا در خبری به نقل از یک مقام ارشد گروهک تروریستی طالبان گفت: این گروه شبه نظامی در تدارک ایجاد یک پایگاه نظامی در سوریه است .
این عضو ارشد طالبان پاکستان گفته است: این پایگاه با همکاری مبارزان افغانی طالبان که در سال‌های گذشته به سوریه رفته اند، تأسیس می‌شود. به گفته وی، دست‌کم 12 کارشناس امور نظامی و فناوری اطلاعات در دو ماه گذشته به سوریه رفته ‌اند.
به نظر می‌رسد علت تمایل طالبان به حضور در سوریه انگیزه های قبیله ای و مذهبی باشد. اعضای طالبان بر این باورند که گروه های سنی مستقر در سوریه در حال حاضر توسط دولت این کشور تحت فشار هستند.
این عضو ارشد طالبان همچنین گفت: جهاد در سوریه از شش ماه گذشته آغاز شده است.
لازم به ذکر است طی چند ماه گذشته درگیری بر سر قدرت میان مخالفان دولت سوریه افزایش یافته است تا جایی که گروه های تروریستی که از قدرت بیشتری برخوردار هستند با از بین بردن گروه های کوچک تر، تجهیزات آنان را در اختیار می گیرند.
در یکی از آخرین این موارد روز جمعه اعلام شد که یکی از فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوریه توسط یکی از گروه های وابسته به القاعده کشته شده است. پیشتر رهبر شورشیان جبهه النصر، اعلام کرده بود با القاعده پیوند اخوت بسته است./1415/9161/خ

ارسال نظرات