۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۱۷۴

کشورهای آمریکای لاتین سفرای خود از اروپا فرا می خوانند

خبرگزاری رسا ـ کشورهای آمریکای لاتین در واکنش به فرونشاندن هواپیمای اوو مورالس رهبر بولیوی سفرای خود از اروپا را فراخواندند.
مورالس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، چند روز پس از آنکه هواپیمای اوو مورالس رهبر بولیوی به دلیل حتمال حضور ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات جاسوسی آمریکا در اتریش به زمین فرونشانده شد، وزیر امور خارجه اروگوئه گفت که سران کشورهای آمریکای لاتین به دلیل اتفاق افتادن این حادثه در مورد فراخوانی سفرای خود از اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و پرتغال برای شرکت در جلسات مشورتی تصمیم گرفتند و سفیران خود را از این کشور ها فرا می خوانند.
تصمیم رهبران مرکوسور « آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، ونزوئلا و اروگوئه » در اطلاعیه ای در اجلاس سران بزرگترین بلوک اقتصادی و تجاری در منطقه آمریکای لاتین برگزار شده در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه اعلام و بازتاب پیدا کرد.
شرکت کنندگان اجلاس سران تصمیم به فراخوانی سفیران اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و پرتغال در هر کشور منطقه گرفتند تا به یادداشت اعتراض را تسلیم داده شود و در باره اقدامات مقامات این کشور توضیح دهند.
رهبران این کشورها همچنین توافق کردند که از شکایت بولیوی ارسال شده به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از نقض ناهنجار حقوق اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی پشتیبانی کنند و در مورد پیگیری مشترک از پیشرفت این قضیه نیز به توافق رسیدند./1415/9161/خ

ارسال نظرات