۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۷۶۱۷۹
حجت‌الاسلام پناهیان:

پیروزی انقلاب اسلامی موجب رونق قرآن در جهان اسلام شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: هرچه اسلام از سوی انقلاب اسلامی رونق می‌گیرد، دیگران مجبور می‌شوند به سمت قرآن حرکت کنند.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه بیست و دوم تیرماه در مراسم افتتاحیه بخش عترت بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در مصلی امام خمینی(ره) ابراز داشت: اگر می‌توانستیم صرفا با مفاهیم نظری جلو برویم، خداوند در قرآن اسوه معرفی نمی‌کرد بلکه فرمود شما اسوه دارید.

وی با بیان این مطلب افزود: یکی ازتأثیرات این اسوه‌ها این است که حکومت تشکیل می‌دهند و در آن امکان مراجعه به قرآن را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: برخی از حاجیان به حج می‌روند و پس از آن به آنها قرآن هدیه می‌دهند، در حالی‌که اعتنای به قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اوج گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آنها در جریان رقابتشان با ایران که در مسیر رونق قرآن شده بود، مجبور شدند به سمت ترویج قرآن حرکت کنند و گرنه در اسناد موجود است که انگلیس به‌دنبال این بود که توسط عوامل خود بیت‌الله الحرام, مسجد النبی(ص) و مسجدالحرام را هم خراب کنند اما نتوانستند.

وی با بیان این‌که هرچه اسلام توسط انقلاب اسلامی رونق می‌گیرد، دیگران مجبور می‌شوند به این سمت حرکت کنند، ابراز داشت: وقتی نائب عام امام زمان(عج) حکومت را به‌دست می‌‎گیرد نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام موجب رونق قرآن می‌شود./956/پ203/ع

 

ارسال نظرات