۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۱۹۰
آیت‌الله موحدی کرمانی:

حقیقت اسلام تسلیم و اطاعت است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله موحدی کرمانی حقیقت اسلام را تسلیم و اطاعت در مقابل معبود دانست و گفت: اگر در مقابل خدا هم به اندازه یک دکتر سر تسلیم فرود آوریم و باور به بدبختی عاقبت مخالفت با خدا داشته باشیم، سعادتمند می‌شویم.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، سحرگاه امروز در پنجمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، با بیان این‌که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، گفت: یکی از رموز رمضان و بزرگترین عظمت آن،‌ نزول قرآن در این ماه است.

وی در ادامه با بیان این‌که هرچه بیشتر در قرآن تدبر شود، گوهر زیادتری نصیب انسان می‌شود، افزود: وظیفه ما این است که با توجه بیشتر و انس با قرآن،‌ در این کتاب مقدس تدبر کنیم تا ابعاد مختلف آن را بفهمیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که قرآن حقایق و معارف بلند و فراوانی دارد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن بیشتر مورد توجه و تأکید واقع شده است، ارتباط بنده با خدا است که باید ارتباطی قوی و محکم باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نخستین مرحله برای قوی شدن ارتباط میان بندگان با خدا،‌ شناخت خدا است و به معنای دیگر،‌ بندگان باید خدایی را که می‌پرستند و از او با لفظ «لا اله الا الله» یاد می‌کنند، بشناسند.

وی تأکید کرد: خدا، ‌خالق تمام نظام هستی بوده و انسان‌ها را نیز او خلق کرده است؛ بنابراین بهترین کسی که می‌داند انسان کیست، چه سرمایه‌هایی دارد و راه سعادت و شقاوت او چیست، خدا است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند انسان را برای آزمایش شدن، خلق کرده است تا انسان در این آزمایش‌ها موفق شده و بهشتی شود و به سوی کمال و حشر و نشر با اولیای الهی پیش برود.

وی ابراز داشت: خداوند برنامه‌ای برای خوشبختی و عزیز شدن انسان‌ها تعیین کرده است تا آدمی با عمل به آن به رتبه انبیا‌ و اولیا برسد و سعید شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با توجه به آیه «إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِراً وَإِمَّا کفوراً» گفت: خداوند در کنار برنامه خوشبختی، برنامه شقاوت و بدبختی را نیز تعیین کرده است که هرکس آن را در پیش بگیرد،‌ همنشین فرعون‌ها، نمرودها و صدام‌ها می‌شود؛ انتخاب با بندگان است که کدامین برنامه را در پیش گیرند.

وی با بیان این‌که باید با خدا آشنا بود و اعتقاد به سعادت بخش بودن برنامه‌هایش داشت، خاطرنشان کرد: بیماری که اوضاع جسمی خوبی ندارد، به بهترین و متخصص ترین دکترها مراجعه می‌کند و حتی اگر این دکتر در کشوری خارجی هم باشد، به سراغ وی می‌رود و سپس خویش را تسلیم آن دکتر می‌کند و نسبت به تمام اوامر و نواهی وی سر تسلیم فرود می‌آورد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که حقیقت اسلام تسلیم و اطاعت است، ابراز داشت: اگر در مقابل خدا هم به اندازه یک دکتر سر تسلیم فرود آوریم و باور به بدبختی عاقبت مخالفت با خدا داشته باشیم، سعادتمند می‌شویم.

وی با اشاره به جمله ارزنده‌ای از حضرت سیدالشهداء امام حسین(ع) «مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ» تأکید کرد: کسی که تصور می‌کند حکومت خویش را می‌تواند با گناه حفظ کند، از هدف خود دور شده و برای از دست دادن حکومتش، پیشی می‌گیرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که حکومتی را نمی‌توان با گناه و ظلم به مردم حفظ کرد، تصریح کرد: معروف است که شاه در هفدهم شهریور بیش از چهار هزار نفر را به خاک و خون کشید، به دلیل همین ظلم و گناه‌ها،‌ از هدف خود دور شد و حکومتش را از دست داد.

وی اظهار کرد: زمانی که در جلسه شش نفره، بیعت با امام علی(ع) را بر عمل ایشان به کتاب خدا، سنت پیامبر اکرم(ص) و شیوه عملکرد شیخین مشروط ساختند، این حضرت شیوه عملکرد شیخین را حتی به صورت لسانی نیز قبول نکرده و برای رسیدن به حکومت به گناه روی نیاوردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کاسبی که قصد دارد با تقلب ثروتمند شود، از پول و ثروت دور شده و به سعادت نخواهد رسید چراکه به زودی رسوا می‌شود و کسی به او اعتماد نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: رمز سعادت آشنا شدن با خدا است و باید خداوند را دلسوز،‌ مهربان، عالم و حکیم دانست که این خدا برای انسان برنامه‌ای تنظیم کرده تا سعادت و خوشبختی وی را با این برنامه تضمین کند./997/پ202/ج

ارسال نظرات