۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۱۹۲
حجت الاسلام ابوترابی:

شکاف و نزاع در مصر ثمره سیاست تفرقه افکنانه آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس، با تأکید بر اینکه آمریکای جهانخوار که با تجدید حیات امت اسلام منافع نامشروع خود را در خطر می بیند به گسترش اختلافات فرقه ای و گسترش اختلافات مذهبی دامن می زند، گفت: آمریکا دنیای اسلام را که امروز به یک جبهه متحد و هماهنگ و رویاروی زیاده خواهی نظام سلطه تبدیل شده در معرض آسیب و خطر می‌بیند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسن ابوترابی در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 تیر) در نطق قبل از دستور با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به امت اسلام و تمامی روزه داران و پیروان ادیان الهی، افزود: امیدوارم در سایه انوار پرفروغ عبودیت و بندگی که ماه مبارک رمضان نماد برجسته و فاخر این مقام والای انسانی است جامعه ما به نور تقوا و فضایل ارزشمند انسانی نورانی گردد.

 

نماینده مردم تهران ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امیدواریم در ماه مبارک رمضان در پرتو آراستگی به مقام عبودیت، ترک گناه و معصیت و پاکیزگی از رذایل اخلاقی و آراستگی به فضایل والای انسان ساز حیات بخش اخلاق در مسیر سعادت گام برداریم و دنیا و آخرت خویش را به نور ایمان و معرفت بنماییم.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره ارزشمند شجره طیبه، عبودیت و بندگی است، تصریح کرد: تداوم انقلاب و افزایش اقتدار ملت اسلام در سایه بازگشت به هویت دینی و اسلامی خویش است و ماه رمضان نیز فرصتی برای تجدید حیات امت اسلام به شمار می یابد.

 

وی نقش دین در عرصه حیات فردی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ملل مسلمان جهان را بسیار پررنگ خواند و گفت: بیداری امت اسلامی حرکت هماهنگ ملت اسلام در سراسر دنیای اسلام و رویارویی با زیاده خواهی نظام سلطه برآمده از این بازگشت به هویت اسلامی و دینی است.

 

وی یادآور شد: بازگشت به اسلام یعنی بازگشت به توحید، معاد و حضور معاد در متن زندگی انسان است؛ بازگشت به اسلام یعنی بازگشت به همه ارزش های اخلاقی و تحکیم و وحدت در صفوف امت اسلام است.

 

ابوترابی با تأکید بر اینکه آمریکای جهانخوار که با تجدید حیات امت اسلام منافع نامشروع خود را در خطر می‌بیند به گسترش اختلافات فرقه ای و گسترش اختلافات مذهبی دامن می زند بیان کرد: آمریکا دنیای اسلام را که امروز به یک جبهه متحد و هماهنگ و رویاروی زیاده خواهی نظام سلطه تبدیل شده در معرض آسیب و خطر می بیند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تحکیم صفوف ملت اسلام خواند و افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هر صدایی که از هر حنجره‌ای برآید و به اختلافات میان امت اسلام دامن زند صدای استکبار جهانی و دشمنان امت اسلام است.

 

وی بیان کرد: آنچه امروز در کشور مصر مشاهده می شود ثمره سیاست تفرقه‌افکنانه آمریکا است اگر دیروز عالم عالیقدر مجاهد شیعی را آنگونه به شهادت نمی رساندند امروز شاهد این شکاف ها و نزاع ها در درون جامعه اسلامی نبودیم.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه مدیریت اختلاف در اسلام در دست آمریکاست، تصریح کرد: بدون شک مدیریت تشنج های امروز در کشور مصر، سوریه، بحرین، افغانستان، پاکستان و دنیای اسلام به دست تبهکار آمریکا مدیریت می شود لذا برای برون رفت از تمامی تنگناها و حفظ مردمسالاری و دموکراسی در دنیای اسلام لازم است ملت قهرمان مصر یکپارچه و متحد رویاروی زیاده خواهی آمریکا بایستد و نقشه هایی که برخلاف آمیزه های دینی است را رصد کند.

 

ابوترابی با بیان اینکه ملت مسلمان سوریه باید در کنار هم رویاروی نقشه‌های مدیریت شده توسط استکبار جهانی از شرف و حیثیت خود دفاع کند، یادآور شد: ملت قهرمان مصر و سوریه در کنار سایر ملل مسلمان یکپارچه و متحد تحت رهبری عالیقدر امت اسلام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مقابل کودتای خرید و ارسال مجموعه سلاح های مدرن و اندیشه ها و افکار باطل و تکفیری ضد اسلامی هماهنگ و متحد حرکت کنند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن امیدواری از اینکه آینده متعلق به ملت اسلام است، افزود: آزادی خواهان جهان ملتی است که از منافع خود دفاع می کند و اراده نمودند که هزاره سوم را به هزاره حاکمیت ملت ها و نفی استعمار و استکبار تبدیل کنند./924/د102/ج

ارسال نظرات