۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۷۶۲۱۰
مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز:

رفتار مطلوب با مظاهر روزه خواری سبب کاهش این معضل در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اهواز با بیان این که رفتار مطلوب با افراد روزه خوار نتایج مطلوب و خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: فرهنگ سازی صحیح و تبیین فضایل و فواید روزه داری در ماه مبارک رمضان کاهش مظاهر روزه خواری را به دنبال دارد.
روزه خواري

حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آثار روزه خواری در جامعه خاطرنشان کرد: کم معرفت داشتن به خداوند متعال سبب روزه خواری به صورت آشکار در جامعه می شود.

وی با بیان این که باید با افراد روزه خوار که به صورت عمدی این کار را انجام می دهند به صورت اخلاقی رفتار کرد، اظهار داشت: در مرحله نخست باید این گروه از افراد را امر به معروف و نهی از منکر کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری با تأکید بر این که نقش نیروی انتظامی در برخورد با مظاهر روزه خواری در جامعه ستودنی است، بیان داشت: نباید در محله نخست نیروی انتظامی با افراد روزه خوار برخورد کند بلکه باید به صورت میانه روی با آن ها رفتار شود.

استاد حوزه علمیه اهواز افزود: اگر برخورد خشن با افراد روزه خوار صورت گیرد به یقین جایگاه و منزلت دین مبین اسلامی در نزد این گروه تضعیف و برای آنان اسلامی خشن تعریف می شود.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز با اشاره به این که افرادی که بیمار هستند باید مواد غذایی را در مکانی به دور از دید مردم و مخفی مصرف کنند، گفت: مسأله روزه‌خواری یک موضوع و تظاهر به روزه‌خواری مسأله دیگری است که باید این دو را از یک دیگر جدا دانست.

حجت الاسلام ذوالفقاری تأکید کرد: برخی معذور هستند و روزه خود را می‌خورند ولی برخی دیگر معذور نبوده و با روزه‌خواری خود، عمل حرامی مرتکب می‌شوند؛ تظاهر به روزه‌خواری، غیر روزه‌خواری است و هنجار شکنی و جرم محسوب می‌شود.

وی نقش دستگاه های فرهنگی در تبیین احکام الهی به ویژه روزه ماه مبارک رمضان را ویژه و تأثیر گذار عنوان کرد و افزود: دستگاه ها و نهاد فرهنگی که متولی فعالیت های دینی و مذهبی جامعه هستند باید برای تبیین هرچه بیشتر موضوع روزه داری تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه همچنین با بیان این که فرهنگ سازی صحیح در جامعه خواهان کاری مدیریتی و سازمانی است، ابراز داشت: با ایجاد فضای معنوی در شهرها و معابری که عابران پیاده زیادی دارد فواید روزه داری را تبیین کنیم.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز در پایان به یکی از فواید مهم روزه داری اشاره کرد و گفت: یکی از فواید بسیار مهمی که در روزه داری نهفته است، سلامت جسم و روح و تجدید قوای این دو چیز خواهد بود./9458/ت302/ب

ارسال نظرات