۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۷۶۲۳۰

انتخاب ۳ حقوقدان جدید شورای نگهبان

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مجلس محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و نجات‌الله‌ ابراهیمیان به عنوان ۳ عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند.
شوراي نگهبان

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان نتیجه انتخابات 3 حقوقدان شورای نگهبان که بر اساس اصل 91 قانون اساسی از سوی نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند، قرائت کرد:

 

بر اساس اعلام رئیس مجلس از 260 رای ماخوذه، محسن اسماعیلی با 237 رای، سام سوادکوهی با 147 رای و نجات‌الله ابراهیمیان با 130 رای به عنوان 3 عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند.

 

لاریجانی پس از اعلام این نتیجه انتخابات گفت: برای این 3 عزیز آرزوی توفیق می‌کنیم و امیدوارم با همت و جدیت ارتباط نزدیکی با مجلس داشته باشیم.

وی افزود: برای همه عزیزان که در این سمت بودند از جمله آقای کدخدایی که ظاهرا با یک رای کمتر انتخاب نشدند، آرزوی توفیق می‌کنم.

 

بر اساس اصل 91 قانون اساسی 6 عضو حقوقدان شورای نگهبان براساس رای نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند.

 

همچنین مدت عضویت 3 عضو حقوقدان شورای نگهبان یعنی محسن اسماعیلی، عباسعلی کدخدایی و حسینعلی امیری در تاریخ 25 تیرماه سالجاری به پایان می‌رسید و رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رئیس مجلس 5 نفر را به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان معرفی کرد.

 

بر اساس انتخاب مجلس محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و نجات‌الله‌ ابراهمیان به جمع حقوقدانان شورای نگهبان پیوستند و عباسعلی کدخدایی و محمدهادی صادقی که جزو معرفی‌شدگان از سوی رئیس قوه قضائیه بودند نتوانستند رای نمایندگان مجلس را کسب کنند. /916/د102/ع

ارسال نظرات