۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۷۶۲۳۷

طرح ضیافت الهی در 33 امامزاده آذربایجان شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح ضیافت الهی در 33 امامزاده استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 33 امامزاده شاخص استان با حضور روحانیان، قاریان و عموم مردم مؤمن و روزه‌دار آذربایجان شرقی درحال برگزاری است.


وی با بیان این‌که طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان در راستای تبدیل این اماکن مذهبی به قطب های فرهنگی است، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، نماز جماعت، استقرار روحانی در آستان مقدس امامزادگان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و مسایل روز و برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن از جمله برنامه های این طرح در امامزادگان شاخص است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که همزمان با ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه و مساجد استان برگزار می شود، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه استان همچون سال‌های گذشته جهت ترویج فرهنگ قرآنی و استفاده بیشتر روزه داران از فضای معنوی ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در تبریز و چند شهر دیگر استان برگزار می کند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: استاد عادل دلباز قاری ممتاز مصری به مدت دو روز در استان حضور خواهد داشت که طی آن امروز یکشنبه 23 تیر ماه مصادف با 5 رمضان ساعت 20 و 30 دقیقه محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) شهرستان اهر امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار خواهد داشت.


وی با اشاره به برنامه روز دوم حضور قاری مصری در استان را خاطرنشان کرد: دوشنبه 24 تیر ماه مصادف با 6 رمضان ساعت 18 و 30 دقیقه حسینیه امام خمینی(ره) شهرستان مرند و ساعت 22 همان روز آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) شهرستان مراغه، استاد عادل دلباز روزه داران را به فیض عظیم صوت حزین قرآن کریم خواهد رساند.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رمضان ماه نزول قرآن و فرصتی برای بهره مندی از فضائل معنوی آیات کلام الله مجید است، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و رهایی از قید و بندهای زندگی مادی است و در این راستا قرآن بهترین چراغ راه رهایی انسان از این وابستگی ها است./935/ت303/ب

ارسال نظرات