۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۷۶۳۱۱
از 27 تیرماه؛

برگزاری نمایشگاه قرآنی در 16 شهرستان مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری 16 نمایشگاه قرآنی از 27 تیر ماه به صورت متمرکز در 16 شهرستان استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشستی خبری در ساری از برگزاری 16 نمایشگاه قرآنی از 27 تیر ماه به صورت متمرکز در 16 شهرستان استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

وی با بیان این که این نمایشگاه ها تا پایان ماه مبارک در شهرستان های استان برگزار خواهد، افزود: در حاشیه این نمایشگاه ها، غرفه های عفاف و حجاب، ارائه نسخ قرآنی و پاسخگویی به شبهات دینی نیز برپا می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که فرهنگ و ارزش‌های قرآنی باید در همه زوایا و جوانب جامعه اسلامی نهادینه شود، گفت: احیای فرهنگ قرآنی در جامعه از مهم ترین برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد.

 

وی با بیان این که قرآن کتاب قدرت، عزت دنیا و آخرت است، گفت: این کتاب الهی ارزشمند از سوی خداوند متعال برای تزکیه روح و جان انسان فرستاده شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و ادامه داد: این ماه پر فیض بهترین فرصت برای انس و الفت بیشتر با مفاهیم حیات بخش قرآنی است.

 

وی با بیان این که دشمنان نظام همه تلاش خود را برای دوری از قرآن و مفاهیم دینی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: نظام سلطه از گسترش فرهنگ قرآنی در ایران اسلامی هراسان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، ارتباط با مفاهیم قرآنی را موجب سعادت و خوشبختی انسان دانست و افزود: قرآن کریم گنجینه شکوفایی انسان است.

 

وی، ترویج مفاهیم قرآنی را سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: خداوند ماه مبارک رمضان را قرار داده تا عواطف روحی و روانی بشر پرورش یابد و او سختی‌ها و درد بیچارگان جامعه را بچشد.

 

وی به اهمیت تمسک به قرآن در حفظ و پیراستگی جامعه از خطا و آسیب اشاره کرد و اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروزی ناشی از دور شدن ما از فرهنگ و ارزش‌های قرآنی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران از تدوین طرح جامع مهندسی قرآنی در استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که شرایط را برای اجرای این طرح در استان فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که توجه به تفسیر قرآن را از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ماه مبارک رمضان دنبال می کنیم، یادآور شد: هم اکنون 64 موسسه فرهنگی قرآنی فعال در استان داریم که 18 هزار و 500 نفر را تحت آموزش های قرآنی خود قرار دادند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی مازندران همچنین از بیمه 120 فعال قرآنی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح قرآنی 1446 امسال با قوت بیشتری نسبت به سال قبل اجرایی می شود.

 

وی تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در مازندران را 782 فقره اعلام و تصریح کرد: این کانون ها در هزار و 532 مسجد مازندران تفسیر قرآن و فعالیت های دینی مرتبط ارائه می دهند.

 

مدیر کل ارشاد مازندران با بیان این که طرح تلاوت نور امسال در هزار و 532 مسجد مازندران برگزار می شود، افزود: حمایت از نشریات تجربی مساجد را در برنامه داریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش پایانی سخنان خود از اجرای طرح اوقات فراغت در 700 کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: غنی سازی اوقاف فراغت نسل جوان یکی از مهم ترین راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است./950/پ202/ب

ارسال نظرات