۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۷۶۳۱۴
امام جمعه فرادنبه:

روزه‌ درهای حکمت را بر روی انسان می گشاید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فرادنبه با بیان این که روزه درهای حکمت را از چشمه های معرفت الهی بر روی انسان می گشاید گفت: معرفت موجب یقین است و وقتی انسان به سرچشمه یقین می‌رسد به مقام عالی رسیده و همه چیز دارد.
حجت الاسلام عليخاني ، امام جمعه فرادنبه

حجت الاسلام صفرعلی علیخانی، امام جمعه فرادنبه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این‎که ماه رمضان ماه سازندگی انسان‌ها است، افزود: ماه رمضان ماه بزرگی است و روزه‌داری در این ماه الهی آثار و برکاتی دارد که در اخلاق، معنویت و نورانیت انسان‌ها و مسائل اجتماعی انسان‌ها بروز می‌یابد.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به روزه گرفتن برخی افرادی که دارای مشاغل سخت هستند، بیان داشت: کسانی که در روزهای داغ تابستان روزه می‌گیرند، هزاران ملک به آنها دلداری داده و از آنها دلجویی می‌کنند.

 

وی با تأکید بر این که روزه‌داری فوایدی برای افراد دارد، ابراز داشت: روزه‎داری افزون بر آثار پر برکتی که در دل و جان افراد می‌گذارد سبب حکمت است و این حکمت از چشمه معرفت الهی می‌جوشد.

 

امام جمعه فرادنبه با بیان این که حکمت زاده روزه‌داری است، اظهار داشت: معرفت موجب یقین است و وقتی انسان به سرچشمه یقین می‌رسد به مقام عالی دست می یابد.

 

وی جرم روزه‌خواران را بسیار سنگین دانست و افزود: یکی از دستاوردهای روزه برای آدمی این است که افرادی که در این روزهای گرم تابستان روزه می‌گیرند، این روزه سپر آتش در روز قیامت شده و آتش تنها انسان‌هایی که به دین خدا دهن‌کجی می‌کنند را می‌بلعد.

 

حجت الاسلام علیخانی روزه را سبب سلامتی جسم خواند و گفت: بسیاری از افراد که روزه‌خواری می‌کنند، همواره در بیماری جسمی بسر می برند در صورتی که روزه سبب استراحت بدن انسان شده و آن را بیمه می‌کند.

 

امام جمعه فرادنبه در ادامه سخنانش با ابراز نارضایتی از برنامه‌های مذهبی این شهرستان بیان داشت: این ماه به قدری با ارزش است که باید برای دقایق و ثانیه‌های آن برنامه‌ریزی کرد در حالی که برخی از مساجد قبل از افطار نماز را برپا می‌کنند که عجله برای رسیدن به افطار موجب عدم برگزاری باشکوه نماز مغرب است.

 

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: واجبات و مستحبات ماه رمضان چندین برابر سایر ماه‌ها و روزها است و صدقه و افطاری در این ماه بسیار فضیلت دارد که مردم باید هوشیارانه از این ماه بهره‌مند شوند./9457/ت302/غ

ارسال نظرات