۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۷۶۳۲۴

روزه گرفتن سبب تقویت ایمان و تقوا است

خبرگزاری رسا ـ یک مبلغ دینی، رمضان را فرصتی برای تقویت ایمان خواند و گفت: انسان در ماه مبارک رمضان جلو هوا وهوس وخواسته های نفسانی خود می ایستد و با مقدم داشتن حرف خدا بر حرف دل سبب تقویت ایمان می شود.
ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام سیدعلی قوانینی از مبلغان دینی مستقر دراستان لرستان درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: انسان در ماه مبارک رمضان ضمن مبارزه با خواسته های نفسانی و پرهیز از مال حلال برای کسب رضای الهی سبب می شود راحت تر نیز از مال حرام دوری کند که این مسأله سبب تقویت ایمان و نزدیک شدن به خداوند است.

وی اظهار داشت: کسی که در دنیا برای رضای الهی گرسنگی و تشنگی را تحمل کند در قیامت گرفتار آتش خداوند نخواهد شد.

این مبلغ روحانی اضافه کرد: تقوا، نجات یافتن از گرسنگی و تشنگی در روز قیامت و مبارزه با نفس خویش از آثارمعنوی روزه هستند.

حجت الاسلام قوانینی بیان داشت: سلامت جسم، بحث صبر و استقامت که سبب تحمل مشکلات و سختی ها و تسلیم نشدن در برابر آنها می شود،چشیدن مزه گرسنگی و هم دردی با نیازمندان آثار دنیایی روزه در ماه مبارک رمضان است.

وی اظهار داشت: مبلغانی که درماه مبارک رمضان به روستاها و شهرهای لرستان اعزام شده اند برای موفقیت در وظیفه خویش و اشاعه دین و احکام اسلامی باید از قرآن بیشتر استفاده کنند.

این مبلغ روحانی روزانه ختم یک جز از قرآن، درک معانی و مفاهیم قرآن، عمل به درس هایی که از قرآن گرفتیم از وظایف اصلی هر فرد است.

حجت الاسلام قوانینی گفت: هدف اصلی نزول قرآن عمل کردن به آن بوده که  قرائت و تفسیر مقدمه عمل به دستورات الهی است./9451/ت303/ب

ارسال نظرات