۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۳۵۱

خودکشی سربازان انگلیسی امری عادی

خبرگزاری رسا ـ در سال گذشته میلادی 50 نفر از سربازان انگلیسی خودکشی کرده اند.
خودکشي نظاميان انگليسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، تحقیقات نشان می دهد 50 نفر از سربازان انگلیسی در سال گذشته میلادی خودکشی کرده اند. این عدد بیشتر از شمار کسانی است که در جریان عملیات نیروهای انگلیسی در افغانستان کشته شده اند. خانواده برخی از این سربازان می گویند بعد از پایان ماموریت این سربازان، از آنها به اندازه کافی حمایت نشده است.
در بیان علت خودکشی های گسترده نظامیان انگلیسی گفته شده؛ حضور در افغانستان برای سربازان انگلیسی به معنای از دست دادن همکاران و دوستانشان است. در سال 2012 بیش از 40 سرباز انگلیسی جانشان را از دست دادند. مرگی که اثرات روحی بدی بر ذهن هم قطارانشان می گذارد. فشارهای عصبی و جسمی باعث شده است که در سال گذشته میلادی 50 نفر از سربازان فعلی و یا سابق انگلیسی خودکشی کنند. 21 نفر از کسانی که در حال خدمت بوده اند و 29 نفر، سرباز سابق ارتش.
این آمار بر اساس تحقیقات برنامه پانورامای بی بی سی به دست آمده است چراکه وزارت دفاع انگلیس گزارش میزان خودکشی سربازان خود را اعلام نمی کند.
جیمز جونز تهیه کننده برنامه پانوراما در ادامه گفت: وزارت دفاع آنچه برای سربازان سابق اتفاق می افتد را پیگیری نمی کند. شمار سربازانی که با مشکلات روانی برگشته و ارتش را ترک می کنند مشخص نیست. بنابراین آمار دقیقی مبنی بر اینکه چند نفرشان مشکل روانی دارند و چند نفرشان نیز خودکشی می کنند در دست نیست.
گفتنی است خودکشی این نظامیان هزینه حضور نظامی انگلیس در افغانستان را سنگین تر کرده است. تاکنون بیش از 400 سرباز انگلیسی در جریان درگیری ها کشته شده و شمار بیشتری نیز زخمی شده اند./1421/9161/خ

ارسال نظرات