۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۷۶۳۹۱
عضو جامعه مدرسین:

جانب انصاف در نقد دولت رها نشود/ پرکاری دولت احمدی نژاد کم نظیر است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که باید در نقد عملکرد دولت های نهم و هم جانب انصاف را در نظر داشت، استکبار ستیزی، پرکاری، مردم داری و احیای شعارهای انقلاب را از مهم ترین نقاط قوت دولت دانست و آسیب های دولت را ناشی از فاصله گرفتن از ولایت ارزیابی کرد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي
حجت الاسلام والمسلمین رجبی عضو جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ در تحلیل و ارزیابی خود از عملکرد دولت احمدی نژاد، احیای شعارهای اصیل انقلاب و متوقف ساختن حرکت انحرافی که در دولت اصلاحات علیه ارزش ها و مقدسات پیش آمده بود را از مهم ترین نقاط مثبت دولت نهم دانست و تاکید کرد: در دوران اصلاحات هجمه به ارزش ها، آرمان های انقلاب و مقدسات رو به رشد بود و آقای احمدی نژاد با متوقف ساختن این روند، شعارهای انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) را هم در داخل و هم در عرصه بین المللی به صحنه آورد.
وی استکبار ستیزی را از دیگر ویژگی ها و نقاط قوت دولت احمدی نژاد به ویژه در دوره نخست دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاری برای ترویج ارزش های دینی و آرمان های مکتب اهل بیت و انقلاب و امام در سخنرانی ها و برنامه ریزی ها از دیگر نقاط قوت احمدی نژاد بود.
 این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: از دیگر ویژگی های دولت آقای احمدی نژاد این بود که در صحنه عمل حضور داشت و تنها از دور نظاره گر مسائل و مشکلات مردم نبود، ایشان و هیات دولت با ترتیب دادن سفرهای استانی مشکلات استان ها و شهرها را از نزدیک لمس و برای حل آن برنامه ریزی کردند.
پرکاری دولت احمدی نژاد کم نظیر است
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که دولت احمدی نژاد از نظر پرکاری بی نظیر و یا حداقل کم نظیر بود،‌ خاطرنشان کرد: پاکدستی دولت و هماهنگی بین وزرا در دولت نهم بسیار خوب بود؛ افزون بر این موارد عزم جدی و همت والا برای تحقق کارهای بزرگ و مخاطره آمیز نیز در این دولت مشاهده شد. 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مساله هدفمندی یارانه ها، ‌سهمیه بندی بنزین و مسائلی از این دست از جمله مواردی بود که دولت های قبل به دلایل متعدد جرات و یا توان انجام آن را نداشتند. 
هیچ دلسوزی دوست نداشت دولت به آسیب دچار شود
وی اضافه کرد: البته در چهار ساله دوم دولت آقای احمدی نژاد به آسیب هایی دچار شد که هیچ دلسوزی نمی خواست دولت با این ویژگی های شاخص و برجسته به این آسیب ها دچار شود.
حجت الاسلام والمسلمین رجبی با تاکید بر رعایت انصاف در نقد عملکرد دولت، خاطرنشان کرد: اقتضای نقد علمی، انصاف و دستورات دینی این است که هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف مدنظر قرار گیرد.
نادیده گرفتن نقاط قوت دولت با انصاف و معیارهای دینی سازگار نیست
قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: نادیده گرفتن نقاط مثبت و بزرگ نمایی نقاط ضعف نه با منطق و انصاف علمی و معیارهای انسانی سازگار است و نه با منطق دینی. 
وی با بیان این که متاسفانه برخی از آغاز شروع دولت احمدی نژاد چنین کارهایی را داشته و هم اکنون هم چنین مسیری را طی می کنند،‌ ابراز داشت: ما معتقدیم دولت نقطه ضعف جدی داشته و مکرر هم بیان کرده ایم، ‌اما نقاط مثبت بزرگی هم داشته است که نباید آنها را از نظر دور داشت.
دولت آقای روحانی نقاط قوت احمدی نژاد را چشم انداز خود قرار دهد
حجت الاسلام والمسلمین رجبی دولت روحانی را به توجه به نقاط قوت دولت کنونی و پرهیز از نقاط ضعف آن توصیه کرد و گفت: دولت آقای روحانی نیز باید چشم به این برنامه ها و نقاط قوت بدوزد، امتیازات این دولت را انتخاب و تقویت کند و چشم انداز خود قرار دهد. 
وی با تاکید بر این که استبکار ستیزی باید محور جدی دولت آینده باشد، خاطرنشان کرد: انفعال نداشتن در برابر دشمن، پافشاری بر اصول و ارزش ها باید مورد نظر دولت آینده باشد؛ از سویی دیگر فرهنگ اسلامی نیز در جامعه مظلوم واقع شده و دولت آینده باید این مساله را مورد توجه جدی قرار دهد.
علت اصلی مشکلات دولت فاصله گرفتن از ولایت بود
این عضو جامعه مدرسین ریشه اصلی نقاط ضعف دولت احمدی نژاد را  فاصله گرفتن از ولایت دانست و گفت: اگر فرامین مقام معظم رهبری به صورت جدی مورد عنایت و توجه قرار می گرفت ما این آسیب ها را در دولت آقای احمدی نژاد نمی داشتیم. 
وی بیان کرد: دولت آقای روحانی باید ولایت مداری را در حد اعلی مورد توجه قرار دهد و تبعیت از دستورات و حتی منویات ایشان را برای خود یک اصل بداند و برای تحقق آن برنامه ریزی کند. 
دولت آینده در مسیر رهبری باشد بیشترین حمایت مردمی را خواهد داشت
حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: اگر دولت آقای روحانی به این نحو عمل کند از آسیب ها مصون و بدون شک در جهت تعالی مادی و معنوی چه در صحنه ملی و چه در صحنه بین المللی موفق خواهد بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در این صورت مردم انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی نیز در این صورت بیشترین همراهی و حمایت را از دولت آینده خواهند داشت./924/ت301/ج
ارسال نظرات