۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۴۰۸
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

70 درصد موقوفات مازندران احیاء نشده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که در مازندران بیش از 13 هزار موقوفه و 156 هزار رقبه وجود دارد، گفت: این آمار تنها 30 درصد موقوفات احیاء شده استان است و 70 درصد موقوفات مازندران هنوز احیاء نشده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری رسا در شمال کشور، رسالت خبرگزاری رسا پوشش تولیدات حوزوی را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسا باید نمادهایی که در حوزه مغفول مانده را به جامعه معرفی کند.

 

وی با بیان این که حوزه امروز از فضای سنتی خارج شده و شاهد رونق فضای علمی در حوزه ها هستیم، افزود: خبرگزاری رسا باید تبیین کننده تولیدات حوزوی به جامعه باشد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز شاهد رونق فعالیت های حوزوی در کشور هستیم، ادامه داد: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال اخیر شاهد رونق علمی در حوزه ها هستیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که نباید از فعالیت علمی، پژوهشی و فرهنگی حوزه های علمیه غافل شد، گفت: این فعالیت های گسترده و اثربخش باید به خوبی به جامعه معرفی شود.

 

وی با اشاره به این که امام راحل تأکید دارشتند که طلبه ها  باید به زبان روز دنیا مسلط باشند تا بتوانند اسلام ناب را به خوبی در جهان تبیین کنند، ادامه داد: اسلام را باید با ابزار روز دنیا تبلیغ کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که نمادهای جذاب حوزه باید از سوی خبرگزاری رسا به مردم معرفی شود، ادامه داد: شاید بسیاری از مردم با تولیدات و تلاش های گسترده علمی حوزه بیگانه که باید در این خصوص آگاهی بخشی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که عزت حوزه به خاطر مسائل دینی آن است، گفت: حوزه به دلیل توجه به ولایت، اهل بیت(ع)، قرآن و ارزش های دینی توانسته جایگاه خود را در میان مردم تثبیت کند.

 

وی در ادامه سخنان خود به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: هر خبرنگار باید یک مروج وقف باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که وقف به شخص، گروه، جریان خاصی وابستگی ندارد، ادامه داد: وقف متعلق به همه مخلوقات الهی است.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین به تلاش این سازمان برای احیاء موقوفات حوزوی اشاره کرد و با بیان این که اداره کل اوقاف مازندران برای احیاء موقوفات حوزوی آمادگی کامل دارد، گفت:  تاکنون نیز  در این خصوص دو جلسه با مدیر حوزه علمیه استان داشتیم و آمادگی داریم که هر گونه تعاملی در خصوص احیاء موقوفات حوزه برقرار شود.

 

وی با بیان این که در مازندران بیش از 13 هزار موقوفه و 156 هزار رقبه وجود دارد، گفت:  این آمار تنها 30 درصد موقوفات احیاء شده استان است و 70 درصد موقوفات مازندران هنوز احیاء نشده است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که به حتم هر حوزه ای در هر شهرستان و منطقه دارای موقوفات حوزوی است، گفت: چون مردم اصل دین را از روحانیت گرفته و حفظ آن را نیز از روحانیت می دادند که یکی از راه های آن نیز وقف برای حوزه است.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین مچنین خواستار تشکیل مجمع حامیان وقف با محوریت رسانه ها در استان شد و گفت: اداره کل اوقاف مازندران در این خصوص آمادگی کامل دارد تا حمایت های لازم را از رسانه ها انجام دهد.

 

وی افزایش معنویت و خیرخواهی در جامعه را از جمله مهم ترین اهداف ترویج فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: وقف مهم ترین عامل گسترش ارزش های دینی در جامعه به شمار می رود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به سنت وقف داشته است، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) به منظور گسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه همواره بر ترویج سنت دینی وقف تأکید داشته اند.

 

حجت الاسلام علیزاده نهادینه کردن فرهنگ صحیح وقف در جامعه را نیازمند همراهی همه بخش های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور ترویج این سنت دینی بهره گیریم.

 

وی همچنین بر ضرورت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: روحانیان اعزامی باید ترویج و نهادینه‌کردن این سنت ارزشمند دینی را به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران همراهی مبلغان دینی در احیای موقوفه ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با این حرکت ارزشمند دینی مدیون فعالیت های تبلیغی علما و روحانیان در سال‌های گذشته است.

 

حجت الاسلام علی نژاد با تأکید بر این که روحانیت خالصانه و صادقانه مبانی دینی را برای جامعه تبیین می کند، ادامه داد: امروز به حتم این اقتدار اسلام ناب را مدیون تلاش‌های این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران از نظر تعداد بقاع متبرکه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی از جمله مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف است./950/پ202/ش

ارسال نظرات