۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۶۴۱۸

برگزاری دوره تابستانی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب

خبرگزاری رسا ـ دوره تابستانی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با حضور 100 نفر از طلاب سراسر کشور از 3 تیر در مشهد مقدس در حال برگزاری است و تا 28 تیرماه ادامه دارد.
شهيد مرتضي مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره تابستانی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سوی دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این طرح با حضور 100 نفر از طلاب سراسر کشور از 3 تیر در مشهد مقدس آغاز شده و تا 28 تیرماه ادامه دارد.

این گزارش حاکی است،‌این دوره متشکل از دو گروه است که هر گروه 14 کتاب از آثار شهید مطهری را در مدت 4 هفته مطالعه می کنند.

این گزارش می‌افزاید،‌برای هر کتاب جلساتی با حضور استاد برگزار می شود که در این جلسات استاد ضمن بیان مطالب اجمالی کتاب به سؤالات و شبهات حاضران نیز پاسخ می دهد.

 همچنین در پایان هر هفته از کتابهای مطالعه شده در آن هفته آزمون برگزار می شود.

هر روز بعد از نماز ظهر و عصر یکی از طلاب شرکت کننده در دوره به صورت داوطلب خلاصه ای از مطالب مطالعه شده در آن هفته را در جمع طلاب به صورت کنفرانس ارائه می دهد.

با توجه با اینکه اکثر فعالیت شرکت کنندگان در این دوره، مطالعه است کلاس روش مطالعه با حضور حجت الاسلام محمود مقدمی  به مدت سه جلسه برگزار شد.

لازم به ذکر است، جهت استفاده هر چه بیشتر طلاب در این مدت افزون بر استفاده از فضای معنوی حرم رضوی برنامه های مختلف اخلاقی، فرهنگی و تفریحی از جمله برگزاری نمازهای جماعت در هر سه وعده، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی جناب آقای حمید شاکرنژاد بهره می گیرند.

همچنین سخنرانی حجت الاسلام ملکی مدیر مدرسه معصومیه قم و مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه، سخنرانی حجت الاسلام نقویان، مناجات شعبانیه و برگزاری مسابقات فوتبال جام شهید مطهری  از دیگر برنامه های است که برای این گروه در نظر گرفته شده است./917/ت302/ن

ارسال نظرات