۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۷۶۴۲۹
آیت الله ناصری:

محال است مال حلال در محافل فسادآلود هزینه شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نامناسب بودن برخی مهمانی‌ها افزود: محال است مال حلال و مورد رضایت خداوند در این مهمانی های فساد آلود و گناه آلود صرف و هزینه شود و ملائک افرادی را که در این گونه جلسات شهوت انگیز شرکت می‌کنند، لعن و نفرین می‌کنند.
آيت الله محمد ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، در جلسه اخلاق که امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران مسجد کمرزرین اصفهان برگزار شد، درباره کم توجهی به احکام شرعی در بعضی از جلسات اظهار داشت: احکام جز مسائلی است که انسان به صورت شبانه روزی با آن روبه رو می شود؛ اما متاسفانه در برخی از منبرها به مقوله احکام بعضا کم توجهی می شود و سابق بر این در مجالس در ابتدا احکام شرعی لازم برای مستمعین ذکر می شد و پس سخنران به ارائه مطلب خود می پرداخت و به این ترتیب مستمعین از احکام مبتلا به خود آگاه می شدند.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان در خصوص جایگاه و اهمیت احکام تصریح کرد: در برابر احکام فرد یا مقلد است و یا مجتهد و چنانچه فرد مقلد باشد باید از یک مجتهد که احکام را با احاطه به آیات و احادیث استخراج کرده است تقلید کند و انسان نباید نسبت به مقوله احکام سهل انگار و بی اعتنا باشد.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اصفهان در ادامه به بحث روز گذشته اشاره کرد و افزود: گفتیم که برای انسان سه نوع لباس وجود دارد و لباس دنیای برخی از ما مناسب با شریعت و دستورات اهل بیت(ع) نیست و این بر خلاف شأن مسلمانی است که فردی برای یک شب مهمانی لباسی گران قیمت فراهم کند ولی در اطرافیان و خویشاوندان وی انسان های آبرومند فقیر زندگی کنند.

وی درباره نامناسب بودن برخی مجالس و مهمانی ها افزود: محال است مال حلال و مورد رضایت خداوند در این مهمانی های فساد آلود و گناه آلود صرف و هزینه شود و ملائک افرادی را که در این گونه جلسات شهوت انگیز شرکت می کنند لعن و نفرین می کنند.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه مراحل تکامل انسان را شش مرحله عنوان کرد و خاطر نشان کرد: عالم ذر، پشت پدر، شکم مادر، دنیا، برزخ و آخرت شش مرحله از حیات انسان است و دنیا مرحله چهارم از این حیات و مرحله توشه گیری برای برزخ و آخرت است و خداوند در قرآن و اهل بیت در آموزه های خود به کرات روی موضوع ارتباط دنیا و آخرت پافشاری کرده اند.  

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اصفهان، در خصوص دنیا و بهربرداری از آن گفت: در حدیث آمده است که قبل از این که به حساب شما رسیدگی شود به حساب خود رسیدگی کنید و این دنیا محل کاسبی برای آخرت است و هر روز که از زندگی ما می گذرد در واقع از سرمایه ما کم می شود و پرهیز از گناهان، دستگیری از فقرا و خدمت به خلق خدا در واقع یک کاسبی سودمند برای آخرت است.

آیت الله ناصری در پایان سخنان خود در خصوص لباس آخرت تصریح کرد: طبق آیات قرآن انسان در آخرت هم لباس می پوشد و لباس اهل بهشت از حریر و ابریشم زربافت است و لباس اهل جهنم از آهن داغی است که از آتش جهنم سرخ شده است و انسان می تواند در این دنیا، لباس جهنمی را با لباس بهشنی عوض کند.

وی در پایان دعا در تعجیل فرج امام زمان(عج) و دعا در حق نیازمندان و خویشاوندان را کلید رهایی از گناهان دانست و گفت: درگاه خدا در لحظه افطار روی بندگان روزه دار باز است و باید به مغفرت امیدار بود./939/پ201/س

ارسال نظرات