۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۷۶۴۳۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تفکر از دیدگاه اسلام بالاترین عبادت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نوین گفت: اگر انسان در جایگاه خود و هدف از آفرینش و خانه ابدی خود تفکر کنند می تواند بهره کافی را از لحظات ماه مبارک رمضان داشته باشد.
ماه مبارك رمضان


حجت الاسلام علی نوین، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت تداوم سبک زندگی ماه رمضان در دیگر ایام سال اظهار داشت: روزه‌داری و تفکر در اعمال و چشیدن حال نیازمندان یکی از این بسترهای مهم تربیتی ماه مبارک رمضان است که شاید در دیگر ایام سال مورد غفلت واقع شده باشد.


وی ادامه داد: خداوند برای این که انسان را به روش زندگی درست رهنمون شود، 124 هزار پیامبر و ائمه اطهار(ع) را مأمور هدایت آدمی قرار داد تا روشنگر راه باشند، تا انسان با استفاده از قدرت تفکر و انتخاب روش زندگی خود را برگزیند. در واقع خداوند پیامبران مبعوث شدند تا سبک زندگی الهی را به بشریت بیاموزند.


حجت الاسلام نوین با اشاره به این‌که هرکس با توجه به ظرفیت ایمانی خود حقیقت ماه ضیافت الهی را در می یابد، تصریح کرد: مسلمان و مؤمن واقعی اگر بتواند حقیقت و فلسفه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان را درک کند، تلاش خواهد کرد تا آن حال خوش روزها و شب های ماه رمضان را در دیگر روزها و ماه های سال نیز حفظ کند.


این استاد حوزه و دانشگاه استمرار حالات، گفتار، رفتار و منش ماه مبارک رمضان را لازمه تحقق جامعه اسلامی و گرایش مردم به سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: به عنوان مثال اگر در ماه رمضان بیش از گذشته به فکر اطعام فقرا و ایتام و احسان هستیم، چه نیکو است که این ویژگی در طول عمر به عنوان یک عادت و سنت جاری شود.


 وی ادامه داد: متاسفانه ما در عمل به دستورات دین و توصیه های بزرگان گاهی یا ناقص عمل می کنیم یا اینکه خلاف آن را به انجام می رسانیم. در آموزه های اسلامی داریم که اگر کسی از مسلمانان عزیزی را از دست داد، غذا و مایحتاج او را تا مدت سه روز نزدیکان و همسایگان او تامین کنند که ما دقیقا خلاف این را انجام می دهیم.


حجت الاسلام نوین افزود: متاسفانه ریخت و پاش هایی که در سفره های افطاری انجام می شود، تجملات و زرق و برق هایی که در سفره های احسان و چشم و هم چشمی و اسراف هایی که وجود دارد خبر از این می دهد که در اغلب مهمانی های افطاری ما چیزی جز گناه به جا نمی ماند، این مسأله همان خلاف عمل در دستورات دین است.


عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان این‌که تفکر از دیدگاه اسلام جزو بالاترین عبادات محسوب می شود، افزود: خداوند انسان را به تفکر سفارش می کند که ببیند از کجا و برای چه آمده و به کدامین مقصد در حال حرکت است، واقعیت این است که اگر انسان در جایگاه خود و هدف از آفرینش و خانه ابدی خود تفکر کنند می تواند بهره کافی را از لحظات ماه مبارک رمضان داشته باشد./935/ت302/س

ارسال نظرات