۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۴۶۷

توهین نتانیاهو به رییس جمهور منتخب

خبرگزاری رسا ـ نتانیاهو در مصاحبه اش با شبکه سی بی اس آمریکا گفت: دنیا نباید به حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران اعتماد کند چراکه آقای روحانی گرگی در لباس میش است.
نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایران روز به روز در برنامه هسته ای خود به خط قرمز نزدیک تر می شود و شاید اسرائیل مجبور شود زودتر از آمریکا به این موضوع رسیدگی کند.
نتانیاهو در مصاحبه اش با شبکه سی بی اس آمریکا گفت: دنیا نباید به حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران اعتماد کند چراکه آقای روحانی گرگی در لباس میش است.
وی در ادامه افزود: رئیس جمهور جدید ایران از رئیس جمهور قبلی انتقاد می کند که چرا گرگ در لباس گرگ بوده است اما استراتژی روحانی گرگ در لباس میش است. لبخند بزن و بمب بساز. آنها زمانی که در حال گفتگو با اروپایی ها بودند همزمان، برنامه های هسته ای خود را در تاسیسات اصفهان تکمیل می کردند. آنها دروغ گویند. بنابراین من فکر نمی کنم که ایران از برنامه هسته ای خود دست بر دارد. آنها هر روز به ساخت بمب نزدیک تر می شوند. باید به آنها به طور جدی گفته شود که چنین اجازه ای را نخواهند داشت.
مئیر جاودانفر تحلیلگر مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه اسرائیل در مورد این طرز گفتار نتانیاهو به بی بی سی فارسی گفت: نخست وزیر اسرائیل بر خلاف رهبران کشورهای دیگر که کمی موضع خود را تعدیل و یا به تعویق انداخته اند و منتظر شده اند ببینند آقای روحانی چه از آب در می آید، بدون تغییر به سیاست های سابق خود ادامه می دهد.
وی در ادامه گفت: به دو علت نتانیاهو اینگونه واکنش نشان داده است. اول اینکه در اسرائیل نگرانی وجود دارد که رهبر ایران اجازه ایجاد هیچ تغییری در سیاست اتمی کشورش را نخواهد داد و دلیل دیگر بیشتر مربوط به خود آقای نتانیاهو است. برای وی زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور ایران شناخته می شد بسیار بهتر بود چراکه آقای احمدی نژاد تهدید می کرد و نتانیاهو نیز می توانست از این استفاده کرده و سیاست های خود را موجه نشان دهد. اما اکنون سیاست مداری مانند آقای روحانی رئیس جمهور ایران شده است. سیاست مداری که دیپلماسی را از بَر می باشد. نتانیاهو نگران است که اکنون چگونه می تواند در مقابل شیوه ملایم تر و معتدل تر آقای روحانی جواب پیدا کند. برای وی بسیار سخت تر خواهد بود.
مئیر جاودانفر در انتها افزود: نتانیاهو تاکنون به نحوی از مسئله ایران برای فرافکنی و حل مشکلات درونی اسرائیل سوء استفاده می کرد. شیوه ای که اکنون به مشکل برخورده است./1421/9161/خ

ارسال نظرات