سرپرست اداره گروههای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:
بستههای فرهنگی اهدایی در همایشها با توجه به نیاز مخاطبان تهیه شود
خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره گروههای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید برلزوم کار کارشناسی بر روی هدایایی که در همایشها به افراد داده میشود گفت: این بستهها باید به نیاز مخاطب پاسخ دهد.


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام یحیی کمال، سرپرست اداره گروههای تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی درباره بستههای فرهنگی که درهمایشها در اختیار افراد قرار داده میشود گفت: اصل این اقدام خوب و نوعی تقدیر از افرادی است که در همایشها شرکت میکنند اما موضوع اینجاست که بسیاری از این بستهها بدون کار کارشناسی جمعآوری و در اختیار مدعوین قرار داده میشود.
وی افزود: مثلا افرادی مأمور تهیه این بستهها می شوند که این افرادِ فاقد تخصص و بدون شناخت نیاز مخاطبان ممکن است کتابها و لوح فشرده و یا هدیههایی تهیه کنند که نه تناسبی با موضوع همایش و نه با مناسبت خاص و نه کارآیی لازم را دارد.
سرپرست اداره گروه های تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی اظهار داشت: گاهی هم این افراد به تنخواهی که دارند توجه میکنند و متناسب با آن هر چه پیدا کردند، تهیه میکنند، صرفا از این جهت که مؤسسه یا نهاد مربوطه اقدامی انجام داده باشد و برای رفع تکلیف این کار را انجام میدهند.
حجتالاسلام کمال خاطرنشان کرد: معتقدم باید در این رابطه کارشناسانهتر رفتار کنیم به این معنا که تهیه بستههای فرهنگی هدف گذاری شود یعنی بستههای فرهنگی بر اساس نقشه راه آن مؤسسه و یا نهاد ویا آن همایش تهیه شود.
وی گفت: حتی در معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم که هستم همیشه سعی بر این است که بستههای فرهنگی متناسب با موضوع همایش یا جشنواره باشد و هدفمان هم در درجه اول دانش افزایی نسبت به همان موضوع همایش یا مناسبت است.
سرپرست اداره گروههای تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی با بیان اینکه در این صورت بسیاری از اعتبارات حفظ و تبدیل به سرمایهگذاری شده است تصریح کرد: اگر هدیهای داده شود که به نیاز مخاطب پاسخ داده نشود، یا دور ریخته میشود و یا اگر آرشیو شود هیچ وقت کسی به سراغش نمیرود و فارغ از برخی مؤسسات و سازمانها، متأسفانه حتی دانشگاهها هم گرفتار همین مسأله شدهاند./907/د102/ن
ارسال نظرات