۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۴۷۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نشاط اجتماعی حاصل تبلیغ دینی عمیق و ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: نشاط اجتماعی که از رهاورد تبلیغ دین حاصل می شود، بسیار ماندگارتر و عمیق تر از نشاطی است که پیروزی های زودگذر فوتبال حاصل می شود.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان

حجت الاسلام عبدالصمد ناصری، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بهره مندی از فرصت های تبلیغی ماه مبارک رمضان همواره دغدغه‌ای برای روحانیت و حوزه های علمیه بوده است، اظهار داشت: متأسفانه آذربایجان‌شرقی در سالیان متمادی از کمبود روحانی و مبلغ دینی رنج برده است.


وی با بیان این‌که بخشی از مبلغان اعزامی استان در ایام تبلیغی سال از جمله ماه های محرم و رمضان را روحانیان غیربومی تشکیل می دهد، تصریح کرد: این در حالی است که در گذشته ای نه چندان دور حوزه های علمیه تبریز و آذربایجان تأمین کننده مبلغ نه تنها برای استان های همجوار بلکه کشورهای همسایه نیز بوده اند.


حجت الاسلام ناصری با انتقاد از این‌که هنوز جایگاه تبلیغ دینی و رسالت تبلیغی حوزه های علمیه برای مسؤولان و متولیان فرهنگی و دینی مشخص نشده است، گفت: میلیاردها تومان برای جذب یک بازیکن فوتبال از محل بیت المال هزینه می شود، اما ما به دلیل کمبود اعتبار از حذف و اعزام مبلغ و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اعتقادی همواره با مشکل رو به رو بوده ایم.


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که برخی از مسؤولان نشاط اجتماعی را تنها در فوتبال جستجو می کنند، گفت: نشاط اجتماعی که از رهاورد تبلیغ دین حاصل می شود، بسیار ماندگارتر و عمیق تر از نشاطی است که پیروزی های زودگذر فوتبال حاصل می شود.


وی افزود: حوزه و روحانیت نه تنها هیچگاه مخالف ورزش نبوده، بلکه خود جزو مشوقان جوانان به این امر بوده است، اما مسأله و جای بحث اینجا است که اگر یک دهم اعتبار فوتبال در بحث تبلیغ روحانیان هزینه شود، نتایجی ماندگارتر و مؤثرتر در جای جای کشور ظهور خواهد کرد.


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که همه موانعی که بر سر راه تبلیغ پیامبران وجود داشت امروز نیز بر سر راه مبلغان وجود دارد، گفت: امروز وضعیت اعتبارات حوزه علمیه استان هیچ تعریفی ندارد، این در حالی است که بسیاری از برنامه های آموزشی در عرصه تربیت مبلغ به این دلیل مسکوت مانده است.


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید به جایی برسیم که مبلغان به تعداد لازم جهت حضور در مناطق مورد نیاز وجود داشته باشد، خانه های عالم در همه روستاها احداث شود و از مبلغان حمایت های مادی و معنوی شود، از دولت منتخب نیز انتظار داریم به همان میزان که به بخش های دیگر توجه دارد، نسبت به حوزه و مبلغان دین نیز عنایت داشته باشد./935/ت302/ش

ارسال نظرات