۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۵۰۴
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

سلب هویت دینی مخاطبان هدف شبکه‌های مجازی غرب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی تضعیف فرهنگ دینی و ارزش های ناب اسلامی و ترویج و جایگزین کردن فرهنگ غربی را مهم ترین هدف شبکه های اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید نسل جوان را نسبت به خطر مهم این شبکه های اجتماعی آگاه کرد.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر روز گذشته در ادامه جلسه تفسیر سوره مؤمنون در مسجد جامع گلشن گرگان، شبکه های اجتماعی را فرعون جدیدی در دنیا دانست که به دنبال تسخیر افکار و هویت جوانان هستند.

 

وی افزود: علمای ادیان ابراهیمی باید دسیسه های شبکه های اجتماعی را برملا کنند و در این خصوص چاره اندیشی شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه شبکه‏های اجتماعی امروز به طور غیرمستقیم عقل بشر را در اختیار خود می‏گیرند، گفت: این شبکه های اجتماعی امروز خطری بزرگ برای جوانان محسوب می شوند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که البته برخی از شبکه های اجتماعی می توان آگاهی بخش و کمک کننده باشند، گفت: می توان از برخی از این شبکه های اجتماعی در جهت ارتباط مفید و سازنده بهره گرفت.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که شبکه های اجتماعی به همواره به دنبال حرکت های غوغاسالارانه هستند و تلاش می کنند که عقل و ذهن انسان ها را به تسخیر خود در آوردند، تصریح کرد: باید شگردهای خاص این شبکه های اجتماعی را برملا کرد و در این خصوص روشنگری شود.

 

وی، تضعیف فرهنگ دینی و ارزش های ناب اسلامی و ترویج و جایگزین کردن فرهنگ غربی را مهم ترین هدف شبکه های اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید نسل جوان را نسبت به خطر مهم این شبکه های اجتماعی آگاه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که این شبکه های اجتماعی منحرف در پی گرفتن هویت دینی جوانان ما هستند، تأکید کرد: این شبکه های اجتماعی با تبلیغات منفی و منحرف تلاش می کنند ارزش های اصیل دینی ما را زیر سؤال ببرند و در جهت تضعیف آن حرکت کنند و در این مسیر نیز با دعوت از برخی افراد تحصیلکرده اروپایی و آمریکایی برخی واجبات دینی ما نظیر روزه را زیر سؤوال می برند.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که نسل جوان ما نباید به دروغ پردازی های دشمنان توجه کنند، ادامه داد: جوانان ما باید تلاش کنند که تقویت باورهای دینی در خود تلاش های دشمنان را خنثی کنند.

 

وی با بیان این که امروز استکبار جهانی به نام دموکراسی و آزادی تلاش می کند فرهنگ و خواسته های خود را به دنیا و مردم های جهان تحمیل کنند، ادامه داد: شبکه‏های اجتماعی به گونه‏ای عمل می‏کنند تا جوانان تصور کنند خود تصمیم می‏گیرند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که طاغوتیان تلاش کردند تا با تعطیلی عقل آدمی حقایق را پنهان کنند، ادامه داد: وقتی حقایق پنهان باشند انسان‏ها به راحتی از طاغوتیان تبعیت می‏کنند.

 

آیت‏الله نورمفیدی اضافه کرد: طاغوتیان با روش‏های مختلفی همچون به رخ کشیدن ثروت و قدرت، تحقیر و توهین کسانی که خواهان به کار انداختن عقل بشری هستند و به سینه زدن سنگ دین، بر عقل بشری غلبه می‏کنند.

 

امام جمعه گرگان در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که در ماه مبارک رمضان فرصت عبادت بیشتری نصیب انسان می‏شود، افزود: در این شب‏ها به اعمال و گناهان خود بیشتر دقت کنیم و ببینیم گناهان چه سرنوشتی را برای ما در دنیا و آخرت رقم زدند./950/پ203/س

ارسال نظرات