۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۸
کد خبر: ۱۷۶۵۲۰
حجت الاسلام و المسلمین معلمی:

ماه رمضان فرصتی مناسب برای کسب تقوا و حرکت در مسیر الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به ویژگی های سحرگاهان اشاره کرد و گفت: اگر انسان بخواهد به حیات طیبه، تعالی و عروج دست یابد و در جوار رحمت حضرت حق مأوا داشته باشد باید از فرصت سحر استفاده کند.
حجت الاسلام و المسلمين معلمي، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در برنامه سحرگاهی شبکه تبرستان به ویژگی های سحرگاهان اشاره کرد و گفت: اگر انسان بخواهد به حیات طیبه، تعالی و عروج دست یابد و در جوار رحمت حضرت حق مأوا داشته باشد باید از فرصت سحر استفاده کند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) که از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است، گفت: خداوند متعال در این آیه دلیل نازل نکردن عذاب الهی بر سر گناهکاران و ستمگران را وجود سه طایفه می داند.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که کسانی که محبتشان در راه خدا و برای خدا و دشمنی آنها نیز برای خدا و در راه خدا باشد نخستین طایفه مورد نظر خداوند متعال است، ادامه داد: در این طایفه محبت برای امراض مادی و بر اساس تحزب، گروه گرایی و مسائل سیاسی نیست بلکه بر اساس معیارهای دین خدا، تقوا و ارزش های الهی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دومین طایفه آباد نگهدارندگان را مساجد معرفی کرد و گفت: آبادانی مسجد با حضور و برپایی نماز جماعت و اول وقت مصداق پیدا می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی همچنین بر ضرورت برپایی نماز جماعت در ماه مبارک رمضان در مساجد تأکید کرد و گفت: برپایی نماز جماعت در مساجد زمینه ساز تقویت جایگاه مساجد خواهد بود.

 

وی، استغفار کنندگان در سحرگاهان را نیز سومین طایفه بر روی زمین معرفی کرد و ادامه داد: خداوند در این آیه می فرماید سومین طایفه آنهایی هستند که در وقت سحر به استغفار می پردازند  واگر اینها نبودند من عذابم را نازل می کردم پروردگار بزرگ به برکت وجود این سه طایفه عذاب را از همه باز می دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بزرگانی که صاحب مقام شدند و به درجه عالی انسانی و ایمانی دست یافتند از سحرگاهان بهره بردند، گفت: با بررسی زندگی بزرگان دینی می توانیم پی ببریم که این افراد اهل نماز شب، سحرگاهان و استغفار بودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود ماه رمضان را ماه دعا، ذکر و مناجات با خداوند متعال دانست و گفت: باید از ارزش‌های معنوی و برکات بی‌نظیر ماه مبارک رمضان درجهت تهذیب نفس استفاده شود.

 

وی با بیان این که ماه رمضان ماه بهار قرآن است و قرائت قرآن، تفسیر و درک مفاهیم قرآن بهترین باب معرفت الهی است، خاطرنشان کرد: باید در این ماه پر برکت زمینه انس والفت هر چه بیشتر با معارف قرآنی را فراهم کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقوا را پایه و اساس دین دانست و با تأکید براین که ماه رمضان فرصت مغتنمی برای کسب تقوا و حرکت در مسیر الهی است، تصریح کرد: درک مفاهیم قرآنی بهترین عامل تقرب و نزدیکی به خداوند متعال در ماه مبارک رمضان است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که استغفار به درگاه خداوند متعال همواره پس از ارتکاب به گناه و معصیت نیست، تصریح کرد: باید در برابر نعمت هایی که خداوند متعال به ما دادند نیز در برابر خدا استغفار کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی در ادامه سخنان خود سحرگاهان را فرصتی برای استغفار به درگاه خداوند متعال دانست و تصریح کرد: پناه بردن به درگاه پرودگار در سحرگاهان بهترین زمان برای طلب آمرزش در پیشگاه خداوند متعال است.

 

وی با بیان این که خودسازی و تهذیب نفس زمینه معرفت شناسی، عبودیت و بندگی را فراهم می کند، گفت: همه لحظه های ماه مبارک رمضان سرشار از رحمت بیکران الهی است که باید آن را مغتنم بشماریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات