۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۵۴۸
استاد درس خارج حوزه علمیه:

تربیت جوانان خدا محور نیاز امروز جامعه در برابر آسیب های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: جوانان را با توجه به وضعیت کنونی و خطرهای که در کمین آنها است باید خدا محور تربیت کرد.
تربیت جوانان خدا محور نیاز امروز جامعه در برابر آسیب های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی، شب گذشته در جلسه شرح حدیث که شب گذشته در منزل وی تشکیل شد، گفت: عبادت هر انسان وابسته به قصد و نیت وی است که نیت باید خدایی باشد تا در محضر معبود ارزش پیدا کند.

 

وی با استفاده از روایات اهل بیت(ع) پیرامون امانتداری ادامه داد: امام سجاد می فرمایند، اگر بنی امیه شمشیری را که با آن پدرم را به شهادت رسانده اند به عنوان امانت به من بسپارند آن را سالم به آن‏ها بر می‏گردانم.

 

استاد درس خارج حوزه تاکید کرد: در راز و نیاز خود با خدا اخلاص داشته باشید و هیچ کس را جز خداوند شریک نکنید و سعی داشته باشید عبادت خود را تنها با رنگ خدا مخلوط کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی درباره بخشایش خداوند بیان کرد: خداوند متعال در آخرت ممکن است هر گناهی را ببخشد مگر گناه شرک و حق الناس را که انسان باید توجه ویژه‏ای به این دو گناه داشته باشد.

 

وی با اشاره به موضوع شرک افزود: عالمان دینی باید بسیار مراقب نیت خود باشند زیرا عذاب عالم بسیار سنگین تر از بقیه مردم است و شیاطین هم آنها را بیشتر مورد وسوسه قرار می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی ابراز کرد: صداقت، تقوا و امانتداری را باید مقدمه هرکاری قرار داد تا آن کار از جهت مادی و معنوی پیشرفت کند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: جوانان را با توجه به وضعیت کنونی و خطرهای که در کمین آنها است باید خدا محور تربیت کرد.

 

وی در پایان گفت: کم صحبت کردن و درست صحبت کردن یکی از بهترین راهکار های عملی برای انسان است، همچنین کم صحبت کردن و زیاد فکر کردن سنت نیکویی است که باید از بزرگان آموخت./9706/پ202/س

 

ارسال نظرات