۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۷۶۵۸۴
نماینده مجلس خبرگان:

دعا اساس بندگی و معیار توجه خداوند به انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان با بیان این که دعا یکی از مسائل بسیار مهم دین است، گفت: در آخرین آیه سوره فرقان پروردگار می فرماید ای پیامبر ما بگو اگر دعا، خواسته و ارتباط شما نباشد پروردگار چه اعتنایی به شما دارد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏ الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در سلسله برنامه های ماه مبارک رمضان که از شبکه گلستان برگزار می شود به ویژگی دعا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: دعا با ماه مبارک رمضان ارتباط مستقیم و مستحکم دارد.

 

وی افزود: پروردگار در سوره بقره بعد از آنکه مسأله وجوب روزه را مطرح می کند به پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید اگر بندگان من درباره من از تو پرسیدند بگو من خیلی به آنها نزدیکم و اگر دعایی داشته باشند مستجاب می کنم.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که دعا به معنای ارتباط با خدا و طلب کردن از او است، گفت: در آخرین آیه سوره فرقان پروردگار می فرماید ای پیامبر ما بگو اگر دعا، خواسته و ارتباط شما نباشد پروردگار چه اعتنایی به شما دارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که به خاطر ارتباط انسان با پروردگار است که ذات اقدس الهی برای بنده قائل می شود، تصریح کرد: انبیا، اولیا و بندگان صالح پروردگار از حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت موسی و حضرت عیسی (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) اهل دعا به درگاه پروردگار بودند.

 

آیت‏ الله نورمفیدی با بیان این که دعا یک موضوع اعتقادی و عرفانی است، خاطرنشان کرد: انسان یک اصل و ریشه ای دارد که از آن ناشی می شود، به عبارت دیگر انسان از ان ریشه به این کالبد جسمانی منتقل شد.

 

نماینده ولی‏ فقیه در گلستان اظهار داشت: روح الهی در کالبد انسان دمیده شده و انسان از آن ریشه می گیرد که حقیقت وجود و وجود مطلق است.

 

آیت‏ الله نورمفیدی تاکید کرد: اگر چیزی از ریشه خود جدا و ارتباطش با آن قطع شود به یقین با مشکل روبه رو خواهد شد. وی با بیان اینکه همه ادیان نماز و دعا دارند، ادامه داد: ما همیشه باید رابطه خود را با پروردگار حفظ کنیم./950/پ202/س 

ارسال نظرات