۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۷۶۶۰۸
معاون اجتماعی ناجا خوزستان:

نقش حوزه علمیه در افزایش و ثبات امنیت اجتماعی انکار نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون اجتماعی ناجا خوزستان گفت: به سبب فضای معنوی حاکم بر ماه رمضان، پلیس در این ماه مبارک در آرامش خاطر به سر برده و تا کنون مشکل ویژه ای به وجود نیامده است.
ناجا

سید رحمان موسوی، معاون اجتماعی ناجا خوزستان، درگفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به کاهش جرایم اجتماعی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: خوشبختانه هر ساله نیروی انتظامی نه تنها در استان خوزستان بلکه در سراسر کشور با کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان روبه رو می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود که همچون سال‎های گذشته تا پایان رمضان با کاهش چشمگیر جرایم در حوزه های گوناگون روبه رو شویم.

موسوی یکی از دلایل کاهش جرایم اجتماعی در ماه رمضان را وجود فضایی معنوی در این ماه دانست و گفت: اعتقادات مذهبی مردم نسبت به حفظ حرمت و قداست این ماه مبارک، یکی دیگر از دلایل کاهش جرایم در این ماه بوده است؛ همچنین مردم نیز از صبر، شکیبایی و قوت فضایل اخلاقی بیشتری نسبت به ماه های دیگر برخوردار هستند.

معاون اجتماعی ناجا خوزستان تصریح کرد: در این ماه نیروی انتظامی دیگر با صحنه های هنجار شکن اجتماعی مواجه نیست و مردم با صبر، حوصله، شکیبایی و گذشت بر اساس آموزه های اعتقادی و مذهبی از مشکلات گذشت می کنند.

وی وجود حاکمیت معنوی در ماه رمضان را از ویژگی های این ماه دانست و اظهارداشت: آثار روحی، روانی و معنوی که ماه رمضان بر مردم جامعه می گذارد و معنویت و عرفانی که در مردم به وجود می آورد همه چیز را به طور کلی تحت تأثیر قرار می دهد.

موسوی درباره ارتقا رفتارهای اجتماعی در استان گفت: با توجه به آموزش های همگانی که از سوی اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی خوزستان در ایجاد تغییر و تحول در رفتار های مردم نسبت به رعایت قانون، حقوق شهروندی و عدم قانون گریزی انجام شده سال به سال شاهد پیشرفت و تغییر در رفتارهای اجتماعی هستیم.

معاون اجتماعی ناجا خوزستان مردم خوزستان را مردمی فهیم، عادل و معتقد به رعایت قانون و حقوق شهروندی دانست و افزود: هر ساله نسبت به سال های گذشته با افزایش گرایش مردم به سوی حفظ قانون، رعایت حقوق شهروندی و عدم قانون گریزی روبه رو هستیم.

افزایش 40 درصدی رعایت حقوق شهروندی در 4 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال پیش

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم چهار ماه سال جاری را نسبت مدت مشابه در سال گذشته در نظر بگیریم می توان گفت نزدیک به 40 درصد افزایش رعایت حقوق شهروندی در مردم خوزستان مشاهده کردیم.

موسوی درباره تأثیر حوزه های علمیه در کاهش جرایم اجتماعی با بیان این که حوزه علمیه یکی از اماکن مؤثر و تأثیر گذار در ثبات و ماندگاری این پدیده است، گفت: در حوزه امنیت اجتماعی نه تنها حوزه علمیه بلکه دانشگاه ها سبب ثبات بیشتر امنیت اجتماعی در جامعه می شوند.

پیشرفت در ثبات امنیت اجتماعی مرهون راهکارهای حوزه علمیه است

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به نشست های هم اندیشی با حوزه های علمیه درباره افزایش و ثبات امنیت اجتماعی بیان داشت: راهبردها و راه کارهای مؤثر و ماندگاری که در نشست های هم اندیشی و هم نظری با علمای حوزه علمیه به وجود آمده یکی از دلایل پیشرفتها در توجه عموم مردم به رعایت حقوق شهروندی است.

وی بر همکاری مردم با دستگاه های انتظامی و قضایی همچون گذشته تأکید کرد و افزود: مردم همچون سال های گذشته مشارکت، همکاری، همسویی و همدلی خود را با دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های انتظامی و قضایی افزایش دهند؛ چرا که هر چه تعامل مردم با دستگاه انتظامی و قضایی بیشتر شود امنیت اجتماعی ماندگارتری در استان وکلان شهر اهواز به وجود می آید.

موسوی خطاب به اغذیه فروشان شهرهای خوزستان از آنها خواست که در توزیع مواد غذایی برابر محدودیتها و چهار چوبی که برای ماه رمضان تعیین شده اقدام کنند تا مأموران نیروی انتظامی مجبور نشوند برای شکسته نشدن حرمت ماه رمضان با فرد و یا افرادی به سبب عدم رعایت قداست این ماه برخورد کنند.

معاون اجتماعی ناجا خوزستان تصریح کرد: بیشتر تخلف هایی صورت گرفته از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون به صورت تذکر رفع شده و با توجه به شرایط موجود می توان گفت به سبب شعور بالای مردم خوزستان و فضای معنوی حاکم بر ماه رمضان پلیس در این ماه در آرامش خاطر به سر برده و مشکل ویژه ای وجود نداشته است./9462/ت302/غ

ارسال نظرات