۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۷۶۶۲۱
با عرضه بیش از 13 هزار جلد کتاب؛

هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان آغاز به کار می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گفت: هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان از 26 تیرماه تا 5 مرداد ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر اهواز برپا می شود.
افتتاح ششمين نمايشگاه قرآن و عترت اهواز

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، اظهار داشت: هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان از 26 تیرماه تا 5 مرداد ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر اهواز برپا می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تأکید بر این که در نمایشگاه هفتم بیش از 13 هزار جلد کتاب عرضه می شود، ابراز داشت: در نمایشگاه هفتم تلاش شده است که جدیدترین کتاب های تفسیری، قرآنی، اهل بیت(ع)، مذهبی، عرفانی، تاریخی، عربی و فارسی با 40 درصد تخفیف در اختیار عموم مردم خوزستان قرار بگیرد.

عرضه بیش از 5 هزار نرم افزار دینی و قرآنی

حجت الاسلام سپهر با بیان این که در بخش های نرم افزارهای دینی و تولیدات قرآنی از محصولات جدیدی در نمایشگاه امسال استفاده شده است، بیان داشت: در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان بیش از 5 هزار نرم افزار دینی، قرآنی و مذهبی عرضه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به حضور غرفه های گوناگون در نمایشگاه هفتم تصریح کرد: غرفه های حجاب و عفاف، غرفه محصولات و پوشش و البسه های اسلامی، بیناد شهید، عتبات عالیات و نماز در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان حضور دارند.

حضور دفتر جنوب غرب خبرگزاری رسا در نمایشگاه هفتم

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: غرفه های مهدویت، پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، خبرگزاری های شبستان و دفتر جنوب غرب خبرگزاری رسا از دیگر غرفه هایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

حجت الاسلام سپهر به ویژه برنامه های هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز اشاره و تأکید کرد: با توجه به این که فضای نمایشگاهی منور به نور قرآن است، هر شب ویژه برنامه های تواشیح، تلاوت قرآن و محافل شعرهای قرآنی در محل برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در 16 شهر استان خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به تشریح تفاوت های کمی و کیفی نمایشگاه هفتم با نمایشگاه های گذشته پرداخت و گفت: هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز از لحاظ کمیتی و کیفیتی نسبت به نمایشگاه های گذشته بسیار متفاوت است و تلاش شده نمایشگاه امسال اثری فاخر قرآنی و ارزشمند برای مردم استان باشد؛ همچنین همزمان با نمایشگاه هفتم در 16 شهر استان خوزستان نمایشگاه قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تأکید بر این که همه فضای نمایشگاه نورانی به صفا و معرفت قرآنی است، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هفتم جدیدترین کتب قرآنی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و مفاتیح الجنان با چاپ های جدید و ارزشنمد عرضه می شود.

وی با اشاره به استقبال مردم خوزستان از نمایشگاه های امسال نسبت به سال گذشته ابراز داشت: در نمایشگاه های گذشته تلاش شده که نیازهای مردم در زمینه های دینی، قرآنی، مذهبی و عرفانی تأمین شود و با توجه به فضای قرآنی و دینی که بر نمایشگاه حاکم است، استقبال گسترده ای از نمایشگاه های سال قبل صورت پذیرفت که امیدواریم در نمایشگاه هفتم نیز شاهد حضور چشمگیر مردم در این محفل قرآنی برزگ باشیم.

تربیت مبلغان خوش بیان و با بلاغت یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه است

حجت الاسلام سپهر با تأکید بر این که فضای خوب و معنوی قرآنی به یقین روحیه جوانان را شاد و با طراوات می کند، اظهار داشت: باید در رابطه با جذابیت ها و داستان های قرآنی ما بحث جدیدی را ایجاد کنیم و با استفاده از مبلغان خوش مشرب و با بلاغت با بیانی زیبا جوان را به سوی قرآنی و معارف اسلامی سوق دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر این که تربیت مبلغان با بلاغت و خوش بیان یکی از رسالت های مهم حوزه های است، بیان داشت: در تبلیغ زبان یکی از ابزار مهم است که با استفاده از بیانی زیبا می توان جوانان بسیاری را به سوی معارف قرآنی و اسلامی سوق داد.

آیت الله موسوی جزایری اتاق فکری جامع در زمینه های قرآنی و دینی هستند

حجت الاسلام سپهر در بخش پایانی سخنانش با بیان این که هر ساله از نظرات و انتقادات مردم خوزستان جهت پیشرفت نمایشگاه ها و فعالیت های قرآنی استفاده می شود، اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت های قرآنی در خوزستان هر ساله در حال افزایش است که دستگاه های فرهنگی و اجرایی در این زمینه مدیون راهنمایی ها و نظرات مثبت و ارزشمند آیت الله موسوی جزایری به عنوان اتاق فکر جامع در زمینه های دینی و مذهبی هستند.

گفتنی است، آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز 26 مرداد ماه پس از نماز مغرب و عشا با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و دیگر مسؤولان استانی و شهری برگزار خواهد شد./9461/ت302/غ

ارسال نظرات