۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۷۶۶۲۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

بیماری‏های درونی بر ظاهر افراد تأثیر می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری گفت: قرآن نسخه ای است که خداوند برای درمان امراض روحی ما پیچیده است و مفسر این نسخه الهی چهارده معصوم(ع) هستند که باید برای درمان بیماری‌های روحی و باطنی از این دو منبع بهره گرفت.
آيت الله محمد ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران مسجد کمرزرین اصفهان، به صفات متقین، مومنین و اولیای الهی به خطبه همام اشاره کرد و افزود: یکی از صفاتی که مولا علی(ع) در این خطبه به آن اشاره می کند، تواضع در مشی است که این مشی بر دو قسم، راه رفتن متواضعانه در کوچه و خیابان است و یکی تواضع و فروتنی در تمام امور زندگی است.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه عوارض و بیماری های انسان را به دو نوع بیماری های جسمی و روحی تقسیم کرد و افزود: بیماری تنها بر جسم عارض نمی شود و روح و باطن انسان نیز دچار عارضه و بیماری می شود؛ اما این دو عارضه قابل قیاس با یکدیگر نیستند و عوارض روحی بسیار خطرناک و مهلک است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اصفهان، در خصوص بیماری های جسمی و روحی تصریح کرد: بیماری جسمی نهایتا انسان را می کشد؛ اما دردهای روحی همچون حسد، کبر، بخل، غیبت و ریا فرد را در دنیا و آخرت به تباهی می کشاند و فرد را جهنمی می کند.

 

آیت الله ناصری با اشاره به شیوه درمان بیماری‌های روحی خاطرنشان کرد: همانطور که برای بیماری جسم دکتر و متخصص وجود دارد، خداوند متعال هم متخصص درمان بیماری های روحی و باطنی است و قرآن نسخه ای است که خداوند برای ما پیچیده است و مفسر این نسخه الهی، چهارده معصوم(ع) هستند که باید برای درمان بیماری های روحی و باطنی از این دو منبع بهره گرفت.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اصفهان، درباره تأثیر امراض روحی بر جسم و برون انسان گفت: امراض باطنی انسان برروی ظاهر انسان تاثیر می گذارد و همان گونه که طبیب از آثار ظاهری انسان پی به نوع بیماری انسان می برد، خلقیات بد انسان از امراض عمیق و خطرناک درونی انسان حکایت می کند.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان به نقش خدا در درمان بیماری‌های روحی و اخلاقی اشاره کرد و اظهار داشت: خدای متعال به بندگان خود فرموده است همه شما انسان ها بیمار هستید و من طبیب همه دردهای شما هستم. از این رو ما باید برای درمان دردهای خود به درگاه خدا برویم و با استغاثه و توسل به حضرات معصومین نسبت به درمان این امراض کوشا باشیم.

 

آیت الله ناصری در پایان برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) و رفع گرفتاری از شیعیان و مؤمنان در ماه مبارک دعا کردند./939/پ201/س

 

ارسال نظرات