۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۷۶۶۵۴

برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان در حوزه علمیه سلماس

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس از برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان در این مدرسه علوم دینی خبر داد.
برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان در حوزه علمیه سلماس

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، مدیر حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان مسابقات ورزشی جام رمضان در این مدرسه علوم دینی آغاز شده است.

 

وی گفت: این دوره از مسابقات ورزشی با حضور تیم های ورزشی طلاب در رشته های فوتسال، تنیس روی میز و والیبال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به برنامه های تبلیغی حوزه در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: امسال ده نفر از طلاب مدارس علمیه و ده نفر از اساتید حوزوی برای تبلیغ و تبیین معارف اسلامی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف شهرستان سلماس اعزام شدند.

وی در ادامه با تشریح فعالیت های تابستانی اظهار داشت: فعالیت های تابستانی ویژه طلاب در دو بخش آموزشی و تربیتی اجرا می شود.


این مسؤول برگزاری طرح های تحقیقی، دوره های آموزشی صرف و نحو عربی، ادبیات عرب و فلسفه، فقه، اصول و کلام را از جمله برنامه های تابستان امسال عنوان کرد که با هدف تقویت بنیه علمی و تحقیقی طلاب اجرا می شود.


حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: هر ماه یک جلسه با حضور اساتید و معاونان حوزه علمیه برگزار می شود و در این جلسه تمامی موضوعات مربوط به رشد کیفی برنامه ها و آموزش های حوزه علمیه شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

 

وی تعداد طلاب در حال تحصیل در پایه های شش گانه مدرسه علمیه امام علی(ع(سلماس را در حال حاضر 110 طلبه ذکر کرد و افزود: امسال 25 نفر از طریق آزمون ورودی در پایه تحصیلی جدید پذیرش شدند.


مدیر حوزه علمیه سلماس در ادامه به حضور 40 نفر از طلاب این مدرسه در مرحله استانی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: ده نفر از طلاب شرکت کننده در بخش آموزش محور موفق به کسب حدنصاب امتیاز و راه یافتن به بخش پژوهش محور شدند.


حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد هشت واحد استاد سرا در این شهرستان وجود دارد و خوشبختانه در رابطه با اسکان اساتید و استادسراها کمبود جدی وجود ندارد./936/ت303/ب

ارسال نظرات