۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۷۶۶۷۹

دوره آموزش تخصصی مداحان در دامغان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان دامغان از برگزاری دوره یک ماهه آموزش تخصصی مداحان برادر این شهرستان ویژه ایام ماه مبارک رمضان خبرداد.
دوره آموزش تخصصی مداحان در دامغان برگزار می شود

عباسعلی عبداله زاده، رییس کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان دامغان در گفت و گو با خبرنگار رسا در این شهرستان با اشاره به برگزاری دوره آموزش تخصصی ویژه مداحان برادر، اولویت این دوره یک ماهه را پرداختن به موضوع آموزش اصول و فنون و آداب قرائت قرآن در مجالس عنوان کرد و افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن و بهترین فرصت برای توجه بیشتر به آموزش و تلاوت کلام وحی است.

 

وی افزود: در این کلاسها که 40 نفر از مدیحه سرایان و مداحان اهل بیت در آن حضور دارند، اساتید به موضوعاتی مانند فصیح خوانی و اهمیت دادن به ترجمه آیات قرآن هم خواهند پرداخت و موجبات ارتقاء دانش و آموزه های قرآنی مداحان این شهرستان را فراهم می کنند.

 

رییس کانون مداحان شهرستان دامغان قرآن را بزرگترین سرمایه جامعه اسلامی و راه روشن هدایت انسان ها خواند و تاکید کرد: ذاکران اهل بیت(ع) با عنایت به الگو پذیری مردم و بالاخص جوانان از آنها باید قرآن آموزی و استفاده از آیات کلام حق را در سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و از تاثیر پذیری جامعه از به کار بردن قرآن در کلامشان غافل نشوند.

 

عبداله زاده با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان اضافه کرد: کانون مداحان دامغان در دوره جدید فعالیت خود نگاه ویژه ای به آموزش و ساماندهی وضعیت کاری این قشر خدوم داشته است و براین اساس ضمن برگزاری دوره های آموزشی گسترده، بیش از 300 مداح این شهرستان را شناسایی و سازماندهی نموده است که از این بین220 نفر مرد و 80 نفر زن هستند. /977/ت303/ب

ارسال نظرات